مصوبات ستاد مدیریت بحران، لازم‌الاجرا است

بجنورد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: مصوبات پیش‌بینی شده در ستاد مدیریت بحران استان لازم‌الاجراست و قانون فصل الخطاب بوده و همه باید تابع مقررات باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده روز سه شنبه در بازدید از مراکز مدیریت منابع، مراقبت و کنترل و نیز مانیتورینگ شرکت گاز استان اظهار کرد: یکی از رسالت های دستگاه قضا، صیانت از حقوق عامه است و با توجه به مشکل تامین گاز، شرکت گاز استان باید با پایش و رصد مداوم مصرف گاز طبیعی در بخش های مختلف با تخلفات برخورد کند.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت و صرفه جویی در مصرف افزود: وضعیت شبکه توزیع گاز استان با وجود سرمای هوا و موانع و محدودیت های موجود پایدار است، اما همچنان از شهروندان درخواست می شود با کاهش میزان مصرف با شرکت گاز همراهی کنند.

براتی زاده تصریح کرد: برای برون رفت از مشکل تامین گاز باید مدیریت صحیح مصرف در بخش های دولتی، تجاری و صنعتی محقق شود، همچنین نیازمند مشارکت مردم و صرفه جویی در منازل هستیم.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: مصرف بهینه انرژی باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.
سیدجواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز گفت: مردم مهمترین نقش را در صرفه جویی مصرف گاز دارند بنابراین انتظار می رود در این زمینه بیشتر همکاری کنند تا با صرفه جویی، از قطعی گاز در بخش خانگی جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی نیز گفت: ۱۳ کارگروه ویژه در مرکز استان و یک کارگروه در هر شهرستان، آماده به کار میدانی، به صورت روزانه و مستمر، دمای ادارات و نهادهای دولتی را مورد پایش قرار می دهند.

سیدمحمود هاشمی اظهار کرد: علاوه بر صدور اخطار در صورت لزوم، نسبت به قطع خدمات مشترکان متخلف اقدام می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha