نشست سه جانبه فلسطین، مصر و اردن با تاکید بر حقوق فلسطینی‌ها

تهران- ایرنا- نشست سه جانبه مصر، فلسطین و اردن در قاهره با تاکید بر حفظ و تامین حقوق قانونی ملت فلسطین پایان یافت.

به گزارش ایرنا از روسیا الیوم، سران مصر و اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه پس از یک نشست سه جانبه در قاهره بر ادامه تلاش ها به منظور تحقق صلح و تامین حقوق ملت فلسطین و تشکیل مستقل فلسطین تاکید کردند.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و عبدالله دوم شاه اردن بر حمایت کامل از تلاش های محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کردند و حمایت جامعه جهانی از ملت فلسطین و حقوق قانونی آن ضروری دانستند.

شرکت کنندگان در پایان این نشست سه جانبه با صدور بیانیه ای نسبت به خطرات نبود افق سیاسی و پیامدهای آن بر امنیت و ثبات منطقه هشدار دادند.

براساس این بیانیه، توقف همه اقدامات یکجانبه و غیرقانونی رژیم صهیونیستی که راه حل دوکشوری و فرصت های برقراری صلح عادلانه را که در آن به موضوع شهرک سازی، مصادره زمین های فلسطینیان، تخریب منازل، آوارگی شهروندان فلسطینی از منازل خود، یورش های صهیونیست ها به شهرهای فلسطینی و زیرپا گذاشتن وضعیت تاریخی و قانونی قدس و مقدسات آن پرداخته شود ضروری است.

شرکت کنندگان بر حفظ وضعیت تاریخی و قانونی شهر قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی در آن و اختصاص کامل مسجدالاقصی به عبادت مسلمانان و سرپرستی اداره اوقاف و امور مقدسات اردن برآن به عنوان تنها طرف مجاز برای اداره آن تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha