برفی که در شمیرانات بارید و قندیل‌های مشکل ساز

شمیرانات - ایرنا - اگرچه برف در شمیرانات روی زمین نشست و با شن ریزی و نمک پاشی آب شد و تقریبا چیزی از آن نمانده است اما شهروندان باید مراقب قندیل‌هایی باشند که به واسطه یخ زدگی از ساختمان ها آویزان شده‌ اند.

به گزارش ایرنا، برفی که طی هفته اخیر در شمیرانات بارید با تلاش نیروهای خدمات شهری از معابر تقریبا محو شد، اما سرمای هوا همچنان باقی است و شهروندان باید مراقب قندیل هایی باشند که از ناودان و پشت بام ها آویزان شده اند.

این قندیل ها می تواند مشکلاتی را برای شهروندان و خودروهای آنان ایجاد کند؛ از این رو مسئولان مدیریت شهری شمال تهران هم در این باره هشدار می دهند.

شهرداری منطقه یک با صدور اطلاعیه ای در این باره به شهروندان هشدار داد که هنگام عبور از زیربام ها به خصوص شیروانی ها و ناودان ها مراقب سقوط قندیل های یخ باشند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به بارش برف در چند روز گذشته و سرمای هوا که منجر به یخ بستن آبها شده، قندیل های بسیاری بر روی لبه های آهنی بام ها به وجود آمده که در اثر سنگینی امکان سقوط آنها بسیار زیاد است.

بر اساس این اطلاعیه به عابرین پیاده و رانندگان هشدار داده شد که هنگام عبور از زیرلبه های بیرونی بام ها مراقب سقوط قندیل ها باشند و قبل از پارک خودروی خود در زیر درختان و یا در مجاورت دیوارها و شیروانی ها از ایمنی محل اطمینان پیدا کنند.

همچنین از شهروندان درخواست شده که قندیل های به وجود آمده بر لبه بام منازل و یا مغازه های خود را قبل از سقوط و ایجاد حادثه از بین ببرند.

برفی که در شمیرانات بارید و قندیل‌های مشکل ساز

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha