آمادگی هلال احمر البرز برای خدمات رسانی به بیماران قلبی و تنفسی

کرج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: با توجه به افزایش آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق مختلف این استان، امدادگران هلال احمر آماده خدمات رسانی به بیماران قلبی و تنفسی احتمالی در راه های استان شدند.

محمد باقر خلفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲ تیم امدادی با ۲ دستگاه آمبولانس و تجهیزات کامل در مقرهای تعیین شده مستقر شده و مسافران در صورت نیاز درمانی می توانند به این ایستگاه ها در جاده های استان البرز مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد : ۲۰ پایگاه امداد ثابت جاده ای به همراه پایگاه های سیار و شعبه هلال احمر نیز به مسافران خدمات امدادی ارایه می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز افزود: داروخانه این جمعیت به منظور پیشگیری و جلوگیری از خطرات ناشی از آلودگی هوا داروهای مخصوص بیماران ریوی و حملات قلبی را تامین کرده است.

خلفی از مردم خواست در صورت هرگونه نیاز امدادی جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز پیش تر اعلام کرد: پایداری و وارونگی هوا سبب ایجاد ذارت آلاینده کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای استان شده و کیفیت همچنان هوا برای تمام گروه ها ناسالم است.

بر اساس گزارش ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ و منطقه کردان، کرج و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۷۰، ۱۶۶، ۱۵۹، ۱۵۷ و ۱۷۶ قرار گرفته که منجر به وضعیت اضطرار آلودگی هوا شده است.

پیش از این هواشناسی استان البرز گزارش داد که با توجه به وارونگی دمایی، تشدید آلاینده ها تا پایان هفته جاری در مناطق مختلف این استان دور از انتظار نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha