۱۱۷ پروژه نیمه فعال آموزشی در استان بوشهر نیازمند کمک خیران است

بوشهر - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۱۷ پروژه فعال و نیمه تمام آموزشی در این استان نیازمند کمک و همکاری خیران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم احمدی روز چهارشنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بوشهر افزود: براساس بررسی‌های انجام شده از ۱۰ هزار و ۸۱۴ کلاس درس شامل هشت هزار و ۱۷۴ کلاس دولتی و ۲هزار و ۶۴۰ کلاس غیر دولتی موجود در قالب یکهزار و ۹۸۰ مدرسه، یکهزار و ۷۰۰ کلاس درس در قالب ۴۱۴ مدرسه تخریبی هستند.

وی افزود: ارزیابی های انجام شده در سطح استان بوشهر نشان می دهد که ۲۰ درصد کلاس‌های درس تخریبی موجود در استان بوشهر معادل ۳۴۰ کلاس ناایمن و غیرقابل استفاده هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر تصریح کرد: شهر بوشهر، بخش مرکزی تنگستان و سعدآباد دشتستان بیشترین نقاط بحرانی استان بوشهر در زمینه وجود کلاس‌های درس تخریبی به شمار می‌روند.

احمدی با بیان اینکه استان بوشهر مدرسه‌های سنگی بدون ملات ندارد گفت: در زمان حاضر ۲۰ تا ۳۰ مدرسه سنگی با ملات نامرغوب در استان وجود دارد که تخلیه شده و ۱۳۰ تا ۱۴۰ مدرسه نیز سنگی با ملات متوسط هستند.

وی در خصوص مدرسه‌های کانکسی نیز افزود: تلاش می‌شود این مدرسه‌ها که بیشتر در دشتستان و تنگستان هستند مهر ۱۴۰۲ جمع شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر اضافه کرد: انتظار می‌رود خیرین مدرسه ساز برای به سرانجام رساندن این پروژه ها در کنار نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان باشند تا بتوانیم هر چه زودتر آمار کلاسهای درس تخریبی را به کمترین شمار برسانیم.

وی یادآور شد: ۱۴۰ کلاس درس و ۲ سالن ورزشی در قالب ۳۴ پروژه آموزشی با ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار در دست ساخت می باشد که سهم خیرین مدرسه ساز استان بوشهر در این پروژه‌ها، ۸۵ میلیارد تومان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: همچنین از ۱۰۰ کلاس درس در قالب ۱۲ پروژه آموزشی با ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار که قرار است در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار گیرد ۸۲ میلیارد تومان سهم خیرین است.

به گفته احمدی خیرین مدرسه ساز استان بوشهر از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۱، ۸۲۰ کلاس درس در قالب ۲۰۴ پروژه با زیربنای ۱۲۰هزار و ۴۳۹ مترمربع احداث و برای احداث این کلاس‌های درس، ۲۶۶ میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان هزینه کرده اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: ۵۴ درصد پروژه‌های مدرسه سازی در استان بوشهر با مشارکت خیرین مدرسه ساز انجام می‌شود.

وی جمعیت دانش آموزی استان بوشهر را ۲۵۰هزار نفر عنوان کرد که این شمار دانش آموز در قالب یک هزار و ۹۸۰ آموزشگاه شامل یک هزار و ۴۸۶ مدرسه دولتی و ۴۹۴ مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر از راه‌اندازی گروه جهادی برای استفاده از مشارکت خیرین برای کمک به توسعه و تعمیر مدارس خبر داد.

جوانان نیاز به نگاه ویژه ای دارند

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان بوشهر گفت: شرایط اخیر نشان داد که باید در خصوص جوانان و نوجوانان هوشیارانه تر و دقیق تر عمل کرد.

امیر حریری اضافه کرد: حوادث و اغتشاشات اخیر نشان داد که جوانان و نوجوانان فقط به فضای فیزیکی مناسب نیاز ندارند بلکه باید در کنار فضای مناسب به موارد دیگری فرهنگی نیز نیاز دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در گذشته از نبود اطلاعات ناراحت بودیم اما امروز با معضل وجود پایگاه‌ها و بنگاه‌های خبری که هر ساعت و دقیقه اخبار و اطلاعات مختلفی را منتشر می‌کنند روبرو هستیم که باید کمک کرد تا جامعه به تشخیص درست از اطلاعات برسد.

حریری ادامه داد: در این شرایط ترویج روحیه خیرین و فضای صمیمی موجود در بین گروه خیرین مدرسه ساز و انعکاس فعالیت آنان که دلسوزانه با گذشت از مال خود زمینه آموزش و تحصیل را برای عده ای از دانش آموزان فراهم می‌کنند بتواند نگاه آنها تغییر دهد و آنان را از سردرگمی خارج کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha