اختصاص ۲درصد از بودجه نهادها برای خرید آثار هنری محقق خواهد شد

تهران- ایرنا- مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های این نهاد حمایت از هنرمند و کمک به جریان  اقتصاد هنر است و در این مسیر برای تخصیص ۲درصد از بودجه نهادها برای خرید آثار هنری، تلاش خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا سهرابی روز سه‌شنبه (۲۷ دی) با حضور در فرهنگسرای نیاوران و با همراهی ابوالفضل همراه رئیس این فرهنگسرا، سیدعبدالله حاجی سیدحسن از هنرمندان رشته نقاشیخط و چند تن از مدیران حوزه هنری، از نمایشگاه نقاشی عبدالحمید قدیریان با عنوان «نور هدی نور حسین(ع) است و بس» دیدن کرد.

وی با اشاره به آشنایی از گذشته با استاد قدیریان، آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه «نور هدی نور حسین(ع) است و بس» را بسیار فاخر و متفاوت از دیگر آثار این هنرمند دانست.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خلاقیت و بهره‌مندی از تکنیک‌های نور در این نمایشگاه را بی‌نظیر توصیف کرد و با اشاره به آیه ۳۵ سوره نور که خداوند همه اهل بیت را نور واحد می‌داند، اظهارداشت: شاخصه اصلی و مشترک همه آثار اتصال انسان به نور است که راه نجات بشریت نیز اتصال به نور و آسمان است.

سهرابی افزود: وظیفه همه مدیران است که از این هنرمندان به ویژه هنرمندانی که پای تعهدات دینی و انقلابی‌شان ایستاده‌اند، حمایت کنند تا محتوای این آثار در جامعه جاری و مشکل اصلی بشریت امروز که جدایی از اتصال به نور آسمانی است، حل شود و شاهد تاثیر آن در جامعه باشیم.

اختصاص ۲درصد از بودجه نهادها برای خرید آثار هنری محقق خواهد شد

وی، علاقه‌مند کردن بیشتر مردم و به ویژه دانشجویان برای دیدن آثار این قبیل نمایشگاه‌ها را وظیفه اصلی همه مدیران هنری عنوان کرد و رسانه‌ای کردن و اطلاع‌رسانی بیشتر و دقیق‌تر، ساخت مستندهایی با حضور هنرمندان، برپایی این نمایشگاه‌ها در نگارخانه‌های مرکز شهر را ابزار مفیدی در این راه دانست.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر بکارگیری تمام تلاش برای حمایت از آثار هنری به ویژه آثار تولید شده در راستای معارف خاندان عصمت و اهل بیت (ع)، به بحث خرید آثار هنری توسط سازمان‌ها و نهادها اشاره کرد و گفت: در سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در سیاستگذاری‌های دولت در بحث خرید آثار خواهیم بود.

سهرابی افزود: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه مرکز هنرهای تجسمی حمایت از هنرمند و کمک به جریان اقتصاد هنر است و در این مسیر تا حد امکان برای تخصیص ۲ درصد از بودجه نهادها برای خرید آثار هنری، تلاش خواهیم کرد.

نمایشگاه انفرادی «نور هدی نور حسین (ع) است و بس» از ۱۷ دی تا هفتم بهمن روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران به نشانی انتهای خیابان پاسداران، رو به روی ضلع غربی بوستان نیاوران میزبان علاقه‌مندان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha