۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 85002439
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهادری جهرمی: آیین نامه فعالیت موسسات و صندوق‌های تضمین در دولت تصویب شد

تهران - ایرنا - سخنگوی دولت از تصویب آیین نامه‌ای در جلسه هیات وزیران خبر داد که با اجرایی شدن آن، و با هدف حمایت از کالای ایرانی دریافت تسهیلات بانکی و منابع مالی برای مجموعه‌های تولیدی از طریق موسسات و صندوق‌های تضمین تسهیل می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، علی بهادری‌جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تشریح مصوبات هیات وزیران اظهار داشت: در این جلسه به منظور حمایت از کالای ایرانی و با هدف ارائه بسته‌های مختلف تضمین و همچنین تسهیل دریافت تسهیلات بانکی و دریافت منابع مالی برای مجموعه‌های تولیدی، آیین نامه جدیدی به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس این آیین‌نامه به موسسات یا صندوق‌های تضمین اجازه فعالیت در چارچوب مشخصی اعطا می‌ شود تا این موسسات تضمین بتوانند کمک‌کار بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی، به‌ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط باشند تا کمک‌کار دریافت منابع مالی و سرمایه مورد نیاز این مجموعه‌ها باشند.

بهادری جهرمی همچنین گفت: در جلسه امروز بنا به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، دولت با اختصاص اعتبار ات و تسهیلات بانکی به منظور اجرای عملیات پایدار سازی مخاطرات زمین و جلوگیری از لغزش و آسیب ها در استان چهار محال و بختیاری موافقت کرد که اقدامات پیشگیرانه برای مقاوم و پایدار سازی در این استان هزینه شود.

وی یادآور شد: پیش از این هیات دولت مصوبه‌ای را درباره تعیین کمک هزینه پرداختی به مجموعه سازمان بهزیستی و مراکز غیردولتی تحت نظارت این سازمان جهت خدمت به معلولان و افراد دارای آسیب های نخاعی داشت که بخشی از این مصوبات مورد ایراد هیات تطبیق مصوبات مجلس واقع شده بود و دولت اصلاحاتی در در این مصوبه انجام داد.

وی ادامه داد: درباره فعالیت ناشران، کتابفروشان و مراکز پخش کتاب هم با توجه به تکلیفی که در ماده۹۲ قانون برنامه ششم توسعه وجود داشت، پیشتر دولت مصوبه ای داشت که مورد ایراد هیات تطبیق مصوبات مجلس قرا گرفته بود و اصلاح شد.

سخنگوی دولت نگاه دولت را به مجموعه ناشران و مراکز پخش کتاب و کتابفروشان را حمایتی دانست که با هدف افزایش میزان مطالعه و حمایت از حوزه چاپ و نشر صورت می گیرد.

تصویب کلیات آیین نامه طبقه بندی بنگاههای اقتصادی

سخنگوی دولت به تصویب برخی آیین نامه های قانون بودجه امسال در دولت اشاره کرد و گفت: یکی از تکالیف دولت در قانون بودجه امسال، طبقه بندی بنگاه‌های اقتصادی در چارچوب سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بود که کلیات آن در دولت به تصویب رسید.

به گفته وی، درخصوص آیین نامه‌های تکلیفی بودجه خوشبختانه تمام آیین نامه‌ها در هیات دولت به تصویب رسیده است؛ در دو سه مورد برخی از این آیین نامه‌ها در کمیسیون ها یا صحن دولت در حال رفت و برگشت بوده و نیازمند بررسی بیشتر هستند که از جمله می توان به این آیین نامه اشاره کرد.

سخنگوی دولت به تصویب آیین نامه حمایت از نخبگان نیز اشاره کرد و گفت: طبق دستوری که رئیس جمهور پیش از این صادر کرده بودند دو آیین‌نامه به منظور حمایت از نخبگان و نوابغ تدوین شده بود. یک آیین‌نامه به منظور حمایت از نخبگان ایرانی و آیین‌نامه دیگر به منظور حمایت از نوابغ و نخبگان مهاجر غیرایرانی.

وی ادامه داد: کلیات هر دو آیین‌نامه در دولت مورد بررسی و موافقت قرار گرفت و جزئیات آن هم به منظور حمایت بیشتر و موثرتر که بخش‌های مختلف دولت، در دست رسیدگی بیشتر است تا بتوانند حمایت موثرتر و بیشتری برای نخبگان و نوابغ کشورمان و همچنین نوابغ و نخبگان غیرایرانی مهاجر موجود در کشور داشته باشند.

بعد از ۴۴ سال برخی یادشان می افتد که نسبت به غارتگری خود پاسخگو باشند!

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه فرح دیبا در واکنش به توییت دو شب گذشته شما عنوان کرده بود که چیزی از اموال ایران دزدی نکرده‌اند و فقط دو چکمه با خودشان برده بودند، گفت: البته من این موضوع را به فال نیک می‌گیرم که بعد از ۴۴ سال برخی‌ها یادشان می‌افتد که باید نسبت به اقداماتشان و برخی از غارتگری‌هایشان پاسخگو باشند.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: اینکه اموالی به غارت رفته یا نرفته، ما از اینکه محکمه صالحی به این موضوع رسیدگی کند و روشن شود که چه میزان اموال، چه اموالی به صورت نقدی یا به صورت حساب‌های بانکی، چه چیزهایی به عنوان جواهرات و یا به صورت اموال و املاک یا سایر اموالی که متعلق به ملت بزرگ ایران است توسط دیکتاتور فراری و خانواده هایشان به غارت رفته است، استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: محاکم صالحه باید به این اموال به غارت رفته ملت ایران رسیدگی کنند و باید مشخص شود که این اموال و املاک در کجا هزینه می‌شود، آیا هزینه تجمعات غیرقانونی، هزینه تجمعات مختلف اعتراضی، هزینه آشوب‌آفرینی یا هزینه فضاسازی یا تروریسم رسانه‌ای یا غیررسانه‌ای می‌شود؟

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: بعضی چیزها برای مردم جوک است و وقتی مردم می‌بینند خنده‌شان می‌گیرد که آنها پوتین یا چیزهایی از قبیل با خودشان برده‌اند. البته خاطرات اطرافیان و بعضی اعترافات خودشان و خاطرات مجموعه تشریفاتی کاخ‌ها و بسته‌بندی‌های اموالشان صورت می‌گرفته روشن است و مستندات متعدد تاریخی و کتب هم در این زمینه وجود دارد و مستندهای مختلفی هم ساخته شده است.

بهادری‌جهرمی بیان کرد: نه فقط در ارزیابی داخلی بلکه بسیاری از کشورهای خارجی در ارزیابی‌هایشان از ارزش ۳۵ میلیارد دلار یا ۵۶ میلیارد دلار از این غارت‌ها به عنوان بزرگترین اختلاس کننده و غارتگر در نشریاتشان از آن یاد کرده‌اند. خوب است که این موضوع بهانه‌ای شود که برخی‌ها برای اینکه یکبار هم که شده به خودشان بیایند و پاسخگوی این غارت‌های گسترده‌ای که به مردم داشته‌اند بشوند و محکمه صالحی به این موضوعات رسیدگی کند.

تاکید رئیس جمهور بر اجرای قانون هوای پاک از سوی دستگاههای مسئول

سخنگوی دولت با اشاره به فرا رسیدن روز هوای پاک و تاکید ویژه‌ رئیس جمهور به دستگاه های مسوول درباره اجرای قانون هوای پاک اظهار داشت: تحقق هوای پاک امری بلندمدت است و نیازمند بازنگری در ساختارهای هستیم اما از کارهای کوتاه مدت هم نباید غافل شد و با سرعت هر چه بیشتری باید بتوانیم شاهد بهبود وضعیت به ویژه آلودگی هوا در کلانشهر ها باشیم.

بهادری جهرمی راه اندازی پویش مردمی کاشت نهال از سوی وزارت جهادکشاورزی را از جمله اقدامات کوتاه مدت برشمرد.

وی همچنین گفت که در جلسه امروز هیات دولت وزیر آموزش و پرورش گزارشی از وضعیت حمایت خیرین مدرسه ساز در استان های مختلف کشور و مشارکت آنها در ساخت و بازسازی مدارس ارایه کرد و رئیس جمهور با تشکر از این قشر بر ضرورت الگو گیری از همین مسیر در سایر حوزه های عمومی و اجتماعی تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha