ترانزیت کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار ۴۷ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیر پایانه مرزی بیله سوار گفت: ترانزیت خروجی کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار در ۹ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا ، لطف الله بابایی روز چهارشنبه با بیان اینکه در ۹ ماه سال گذشته ۳۵۰ هزار و ۹۰۶ تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت شده بود، افزود: امسال در این مدت ۵۱۴ هزار و۹۷۷ تن کالا از این پایانه ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: این میزان بار و کالا توسط ۲۳ هزار و ۱۸۱ دستگاه کامیون از پایانه مرز بیله سوار ترانزیت شده است.

وی بیان کرد: آب معدنی، برنج، انواع سنگ‌های ساختمانی، سیمان، قیر، ام دی اف، گچ، نئوپان، انواع گالوانیزه، ورق آهنی و پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی در این مدت هستند.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار اضافه کرد: در این مدت در مجموع ۳۱۲ هزار و ۹۷۹ تن کالا توسط ۱۴ هزار و ۳۳۲ دستگاه کامیون به صورت ترانزیت ورودی از مرز بیله سوار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸ درصد افزایش داشته است.

بابایی ادامه داد: همچنین در ۹ ماه امسال ۳۴۳ هزار و ۵۴۵ تن بار و کالا توسط ۱۵ هزار و ۶۴۱ دستگاه ناوگان از پایانه مرزی بیله سوار به خارج از کشور صادر شده است.

وی انواع میلگرد، شیشه، سنگ ساختمانی، پروفیل، کاشی، سیب زمینی و نمک را از جمله عمده کالای صادراتی از پایانه مرزی بیله سوار به خارج از کشور بر شمرد.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار گفت: از این مقدار ۸۳ درصد کالاها توسط کامیون ایرانی، ۱۴ درصد توسط کامیون گرجی، ۲ درصد توسط کامیون روسی و مابقی نیز توسط کامیون سایر ملیت ها از این پایانه صادر شده است.

او با بیان اینکه در مدت مذکور ۱۱ هزار و ۲۶۸ تن کالا توسط ۵۵۳ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار وارد کشور شده است، افزود: از این مقدار هشت هزار تن کالا توسط ۳۹۷ دستگاه کامیون ایرانی،۲ هزار و ۶۴۸ تن کالا توسط ۱۲۲ دستگاه کامیون آذری، ۳۸۴ تن کالا توسط ۲۲ دستگاه کامیون گرجی و ۲۳۶ تن کالا نیز توسط ۱۲ دستگاه کامیون سایر ملیت ها وارد کشور شده است.

وی پایانه مرزی بیله‌سوار را جزو پنج پایانه برتر کشور دانست و اظهار کرد: عملیات گندزدایی و ضدعفونی سالن‌های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا مرتب انجام می‌شود.

بابایی افزود: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد تداوم افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین باشیم.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha