۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85002568
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساکنان منازل آب گرفته در آبادان اسکان اضطراری شدند

آبادان - ایرنا - شهردار آبادان گفت: ساکنان منازلی که آب ناشی از بارش شدید باران به درون خانه آنها رفته بود، با در نظر گرفتت مکان اضطراری، اسکان یافتند.

یاسین کاوه‌پور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۱۵ واحد مسکونی واقع در کوی ولیعصر(عج) آبادان روز گذشته با شدت یافتن بارش باران دچار آبگرفتگی شدند که شهرداری در این راستا اقدام به اسکان آنها کرد؛ همچنین فرش های زیر آب رفته این منازل، توسط یکی از قالی شویان سطح شهر آبادان شست و شو شد.

وی افزود: از آغاز بارش باران ماموران خدماتی شهرداری آبادان اقدامات اولیه برای دفع روان آبها در مناطق مختلف شهر را انجام دادند ولی به دلیل شکستگی یکی از خطوط اصلی برخی مناطق دچار آبگرفتگی شدند.

شهردار آبادان بیان کرد: با اعلام بارندگی به تعداد پمپ‌ها و سبتیک‌ها در مناطق مختلف آبادان افزوده شد تا روان آب‌ها با سرعت بیشتری از سطح معابر شهری تخلیه شوند.

کاوه‌پور افزود: هم اکنون روان آب‌ها در بخشی از کوی ولیعصر(عج)، ۳۰ متری و ۴۰ متری کوی ذوالفقاری وجود دارند که ماموران خدمات شهری شهرداری آبادان با تلاش خود تا بعد از ظهر امروز این روان آب‌ها را تخلیه خواهند کرد.

وی ادامه داد:در ۲ ماه گذشته نقاطی از شهر آبادان که احتمال آبگرفتگی ناشی از باران وجود داشت، شناسایی شده بود و برای رفع این مشکل چهار سبتیک و ۲۰ پمپ خریداری و در آن مناطق نصب شد.

شهردار آبادان گفت: طرح جامع احداث کانال دفع آب‌های سطحی در دستور کار این شهرداری قرار گرفت که مطالعات آن انجام و قرارداد منعقد شد که پس از تامین منابع مالی عملیات احداث آن آغاز می‌شود تا در آینده آبگرفتگی در سطح شهر ایجاد نشود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان که برای بررسی آخرین وضعیت آبگرفتگی در این شهر حضور دارد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه نحوه خدمات رسانی در آبادان و خرمشهر نارضایتی شهروندان این ۲ شهر را در پی داشته زیرا در بارندگی روز گذشته مناطقی از آبادان و خرمشهر دچار آبگرفتگی شدند.

محمد خانچی افزود: روان آبی که در نقاط آبادان و خرمشهر باعث آبگرفتگی شد تا بعدازظهر امروز تخلیه خواهد شد که در این زمینه شهرداری و آبفا با تمام توان تلاش خود را خواهند کرد.

وی افزود: خدمات رسانی به شهروندان در بارندگی‌های آینده به گونه‌ای نخواهد بود که مانند بارش اخیر شاهد آبگرفتگی معابر باشیم.

مدیرکل شرکت آب و فاصلاب خوزستان نیز گفت: بارش در آبادان و خرمشهر در مدت زمان کم ولی با شدت بالا بود که چند منطقه از این ۲ شهر دچار آبگرفتگی شدند که با آمادگی و همراهی شهرداری و آبفا مشکل برطرف شد.

محمدرضا کرمی‌نژاد بیان کرد: یکی از مشکلات آبادان و خرمشهر مربوط به نداشتن پمپ‌های اسپری است که تعداد قابل توجهی برای این ۲ شهر خریداری و نصب خواهد شد تا در بارندگی های آینده روان آب‌ها با سرعت از معابر تخلیه شوند.

وی افزود: تعدادی پمپ برای تخلیه روان آب‌ها امروز به آبادان ارسال شده ضمن اینکه تیم‌هایی از آبفا اهواز و خرمشهر به شهر آبادان اعزام شده تا سرعت کار افزایش یابد.

هواشناسی آبادان میزان بارش شدید باران در دیروز سه شنبه که منجر به آبگرفتگی معابر و برخی واحدهای مسکونی شد را ۴۶ میلیمتر اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha