درآمد کنترل فروش مرزی سوخت در ارومیه از مرز ۲۴ هزار میلیارد ریال گذشت
عکس تزیینی است

ارومیه - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: درآمد کنترل فروش مرزی این منطقه در ۱۰ ماه گذشته از سال جاری از ۲۴ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال عبور کرد که ۱۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

احمد مجرد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون (حدود ۱۰ ماه) این میزان فروش سوخت مرزی از محل کنترل فروش مرزی سرو، رازی، پلدشت و بازرگان به حساب خزانه دولت واریز شده است.

وی بیان اینکه بازرگان بعنوان بزرگترین مرز زمینی کشور بیشترین سهم درآمد را برای دولت دارد، افزود: بیش از ۵۰ درصد درآمد کنترل فروش مرزی سوخت در منطقه ارومیه مربوط به بازرگان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه اضافه کرد: روزانه بطور متوسط بالغ بر ۷۵۰ خودرو(سواری، اتوبوس و کامیون) در مرز های بازرگان، سرو، پلدشت و رازی عملیات کنترل و پایش سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه میزان نرخ فرآورده بنزین و نفتگاز توسط کمیته نرخ گذاری فروش مرزی استان تعیین و ابلاغ می‌شود، گفت: در این راستا نواحی مرزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی آذربایجان‌غربی موظف هستند براساس نرخ جدید فروش مرزی بنزین و نفتگاز که در سامانه الکترونیکی فروش مرزی تغذیه شده، میزان وجوه سوخت همراه خودروهای خروجی از مرز را دریافت و به حساب دولت واریز کنند.

مجرد ادامه داد: کمیته نرخ گذاری استان براساس تغییرات نرخ فروش سوخت در کشورهای همسایه تشکیل جلسه داده و زمانبندی آن به تغییرات نرخ سوخت در کشور همسایه بستگی دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه سیستمی نمودن فروش مرزی، پیشگیری و مبارزه با عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی، درآمدزایی دولت، صیانت از سوخت بعنوان سرمایه ملی، تسریع در کنترل کامیون های ترانزیتی و ترانشیپی را از جمله ‌مزایای اجرای طرح کنترل الکترونیکی فروش مرزی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان‌غربی در برخی از جلسات رسمی عنوان کرده که در تلاش است تا بخشی از این درآمو سوختی که به خزانه وریز شده به خود استان عودت داده شود تا در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی هزینه شود.

آذربایجان غربی ۲ منطقه در حوزه پخش فرآورده‌های نفتی دارد که شامل مناطق شمال به مرکزیت ارومیه و جنوب به مرکزیت میاندوآب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha