۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85002773
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برگزاری آیین بزرگداشت سرلشکر شهید دقایقی در شهرک محلاتی تهران

شمیرانات- ایرنا- آئین بزرگداشت و یادواره سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی «فرمانده لشکر ۹ بدر» در شهرک محلاتی تهران با حضور فرمانده سپاه و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم یادواره سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی «فرمانده لشکر ۹ بدر» با حضور سردار سرتیپ حسین سلامی، سردار سرتیپ اشتری، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، ابوعلی البصری از فرماندهان لشکر بدر در زمان دفاع مقدس روز چهارشنبه در تالار بعثت مسجد پیامبر اعظم شهرک شهید محلاتی برگزار شد.

مداح این مراسم صادق آهنگران است.

برگزاری آیین بزرگداشت سرلشکر شهید دقایقی در شهرک محلاتی تهران

شهید اسماعیل دقایقی متولد ۱۳۳۳ در شهرستان بهبهان استان خوزستان است.

وی درسال ۱۳۵۲ و بر اثر مبارزات سیاسی با حکومت ستم شاهی به زندان افتاد، اما پس از دو ماه استقامت از زندان آزاد شد.

این آزادی منجر به فعالیت وی در گروه منصورون در سال ۱۳۵۴ شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در تشکیل جهاد سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه آغاجاری نقش اساسی داشت و در فروردین سال ۱۳۶۳ نیز تیپ ( لشکر ) ۹ بدر به فرماندهی وی تاسیس شد.

شهید دقایقی مجاهدات بسیاری در دوران دفاع مقدس انجام داد و در ۲۸ دی ماه ۱۳۶۵ بر اثر بمباران هوایی رژیم بعث به درجه رفیع شهادت نایل شد.

وی دو روز بعد از شهادت در گلزار شهدای امیدیه به خاک سپرده شد.

برگزاری آیین بزرگداشت سرلشکر شهید دقایقی در شهرک محلاتی تهران

روزهای پایانی دی ماه مصادف با سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی است که فرمانده لشکر۹ بدر سپاه پاسداران، همرزم و یار شهید ابومهدی المهندس از فرماندهان حشد الشعبی عراق بود که در نهایت در عملیات کربلای ۵ در سال ۱۳۶۵ در منطقه عمومی شلمچه به شهادت رسید.

اسماعیل دقایقی همان پاسداری است که گردانی را از میان سربازان عراقی که به اجبار بعثی ها به جنگ آمده و به سمت ایران می آمدند یا پس از اسارت به حقانیت ایران و باطل بودن حزب بعث پی می بردند، تشکیل داد و خودش فرمانده آنها شد. اسرای عراقی با علاقه در مقابل ارتشی که خودشان سال‌ها در آن بودند، می‌جنگیدند و بسیاری از آنها هم به شهادت رسیدند. آنها به دلیل ایمان و اخلاق خوب اسماعیل عاشقش شده بودند.

شهید دقایقی در مورد مجاهدان عراقی گفته بود که آدمی که گذشته اش خیلی بد باشه، اگر توبه کنه از آدم های پاک و بی گناه بهتر می شود. چون توانسته خودش را از منجلابی که در آن بوده بیرون بکشد.

دل همه را به دست آورده بود

شهید ابومهدی مهندس از فرماندهان ارشد نیرویای بسیج مردمی عراق الحشد الشعبی درباره خصوصیات اخلاقی و فرماندهی شهید دقایقی در لشکر بدر گفته است :‌ شجاعت شهید دقایقی فقط به حضور او در جبهه محدود نبود. یکی از نشانه‌های شجاعت او نحوه تعامل با برادران مجاهد عراقی و اعتماد سازی متقابل با نیروهای مجاهد بود در حقیقت با آمدن شهید دقایقی یک نوع اعتماد متقابل بین او و سایر نیروهای مجاهدین عراقی به وجود آمد.

ابومهدی افزوده :‌ صداقت و راستگویی اسماعیل خیلی روشن و آشکار بود. انسان مخلص و فداکاری بود انسانی متدین بود که هیچ وقت قرآن از دست او زمین گذاشته نمی‌شد. هر جا که می‌رفت قرآن همراه داشت. در هر فرصتی که فراهم می‌شد قرآن را باز می‌کرد و قرآن می‌خواند.

از همه مهمتر شهید اسماعیل دقایقی به مجاهدین عراقی با چشم برادر نگاه می‌کرد و نه به عنوان افراد بیگانه. هر چند که روش فرماندهی او قاطع و مقرراتی بود، ولی شکی نیست که مجاهدین عراقی نیز به او مانند یک برادر نگاه می‌کردند. مجاهدین عراقی قبل از اینکه مطیع دستورات او باشد، او را مانند پدر و برادر خود می‌دانستند. با این وصف دل همه را به دست آورده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha