سوریه: شورای امنیت سکوت خود را در قبال تجاوزگری اسرائیل کنار بگذارد

تهران- ایرنا-نماینده دائم دولت دمشق در سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه در واکنش به تجاوز مکرر رژیم صهیونیستی در خاک سوریه و اراضی اشغالی فلسطین و جولان گفت: شورای امنیت سکوت را کنار گذاشته و به مسؤولیت خود برای پایان یافتن اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی اشغال کرده کشورهای عربی عمل کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا، بسام صباغ که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد سخن می گفت، تأکید کرد: اشغالگران اسرائیلی به تجاوزات خود در اراضی سوریه و علیه ملت فلسطین ادامه می دهند، اقدامی که تهدیدی برای امنیت و صلح در منطقه است.

وی افزود: سوریه اعمال مجازات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم و از سازمان ملل متحد می خواهد که یورش مقامات صهیونیست، نظامیان این رژیم و شهرک نشینان آن به حرم بیت المقدس را محکوم و برای توقف این گونه اقدامات تلاش کند.

وی همچنین از شورای امنیت خواست که برای توقف تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه اقدام و اشغالگران صهیونیست را نسبت به نقض مکرر قوانین بین المللی و اقدامات خصمانه وی پاسخگو کند.

صباغ در بخش دیگری از سخنانش به رفتار رژیم صهیونیستی با مردم سوریه در جولان اشغالی این کشور پرداخت و افزود: اگر مصونیت تل آویو نسبت به پاسخگویی در قبال اقدامات انجام داده و شانه خالی کردن این رژیم نسبت به مجازات که دولت آمریکا و متحدان آن در حمایت از اسرائیل، این مصونیت را برای آن فراهم کرده اند، موجب خواهد شد که جنایت اشغالگران در حق مردم سوریه در جولان همچنان ادامه یابد.

الصباغ در پایان به بیانیه هیدت اتحادیه اروپا پرداخت و تأکید کرد که آنها اقدامات ناقضانه اسرائیل در جولان و حملات مکرر تل آویو به سوریه را نادیده گرفته که این نهایت نفاق سیاسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha