۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۵۱
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85047514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساکنان جولان اشغالی بر مخالفت با اشغالگری تاکید کردند

تهران – ایرنا ساکنان جولان اشغالی بر سوری و غیرقابل مذاکره بودن سرزمین خود و مخالفت با اشغالگری تاکید کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) ساکنان جولان اشغالی روز شنبه در اعتراض به طرح های رژیم صهیونیستی برای ایجاد نیروگاه بادی در منطقه المرج میان روستاهای مسعده و مجدل الشمس تجمع و با اجرای هر گونه طرحی از سوی صهیونیست ها در این مناطق مخالفت کردند.

تجمع کنندگان اعلام کردند که طرح ایجاد نیروگاه بادی در منطقه، تلاش برای اشغال و یهودی سازی منطقه جولان است و آن ها از حقوق و سرزمین خود دست برنمی دارند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی اعلام کردند که جولان بخش جدایی ناپذیر از خاک سوریه است و با هر ابزار و شیوه های از آن دفاع خواهند کرد.

ساکنان جولان اشغالی از سال ۱۳۹۸ بارها با اعتصاب عمومی و اعتراض، مخالفت خود را با ایجاد نیروگاه بادی توسط رژیم صهیونیستی در این منطقه مخالفت کرده اند.

آن ها این اقدام را که به تصرف ۶ هزار جریب از زمین های کشاورزی منطقه منجر می شود را تلاشی در راستای، توسعه طلبی رژیم صهیونیستی و یهودی سازی این مناطق می دانند.

رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ شش روزه با اعراب در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد.

«کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) در سال ۱۹۸۱ میلادی جولان را بخشی از اسرائیل اعلام کرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در قطعنامه ۴۹۷ خود در سال ۱۹۸۱، به صورت کاملاً شفاف، حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه را نپذیرفته و از تل آویو خواسته اند که قانون الحاق جولان را لغو کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha