سرما ورود مسافر به خراسان رضوی را ۶۰ درصد کاهش داد

مشهد-ایرنا- رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بررسی و مقایسه میزان تردد خودرو به استان در روزهای برفی، سرد و یخبندان اخیر با پیش از بارشها نشان می دهد سرما ورود خودروهای سواری به خراسان رضوی را بیش از ۶۰ درصد کاهش داده است.

یوسف بنی‌اسدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در حالی که در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸ دی ماه ۳۸۳ هزار خودرو سواری وارد استان شده بودند این رقم در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۶ دی ماه با کاهش ۶۰ درصدی به ۱۴۴ هزار خودرو رسید.

وی ادامه داد: میزان خروج خودروهای سواری از خراسان رضوی به عنوان مهمترین وسیله حمل و نقل مسافر جاده ای نیز با کاهش ۶۰ درصدی همراه بوده است.

رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بررسی آمار دستگاه های تردد شمار در مبادی ورودی مشهد در بازه های زمانی یاد شده نیز نشان می دهد ورود خودروهای سواری به مشهد از ۵۹۲ هزار دستگاه به ۱۲۴ هزار کاهش یافته است.

بنی اسدی افزود: سرمای هوا، برفی و لغزنده بودن جاده ها و اطلاع رسانی مسوولان خراسان رضوی برای به تعویق انداختن سفرها عوامل اصلی کاهش سفرها به این استان بوده است.

وی اضافه کرد: در پی بارشهای کم سابقه در استان در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۳ دی ماه، راهداران استان با استفاده از ۱۸۸ دستگاه نمک پاش مکانیزه، ۱۴۷ دستگاه نمک پاش دستی و ۱۳ هزار و ۹۳۲ تن مخلوط شن و نمک، ۱۷ هزار و ۳۴۴ کیلومتر - باند از راه های استان را برف‌روبی کردند.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha