۱۶۹ راه روستایی مسدود در خراسان رضوی بازگشایی شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۱۶۹ راه روستایی که در جریان بارش برف، کولاک و یخبندان در هفته گذشته در استان بسته شده بود با تلاش راهداران این مسیرها بازگشایی شد.

جعفر شهامت روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  طی روزهای گذشته نیز پنج مسیر اصلی شریانی و چهار محور اصلی غیرشریانی نیز در خراسان رضوی بازگشایی شدند.

وی گفت: در بازه زمانی ۱۹ لغایت ۲۳ دی ماه، هزار و ۳۸۲ نیروی راهداری با استفاده از ۷۲۵ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۵۰ دستگاه خودروی سنگین استیجاری، عملیات راهداری زمستانی را در جاده های استان انجام دادند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: با استفاده از ۱۸۸ دستگاه نمک پاش مکانیزه، ۱۴۷ نمک پاش دستی و ۱۳ هزار و ۹۳۲ تن مخلوط شن و نمک، ۱۷ هزار و ۳۴۴  کیلومتر- باند از راه های استان برفروبی شد.

شهامت اظهار داشت: در جریان فعالیت راهداران استان به ۳۱۶ دستگاه خودروی گرفتار در برف و یا جامانده در جاده های خراسان رضوی امدادرسانی شد.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha