۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85003486
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات خراسان شمالی از هفته آینده دایر است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل حوزه استاندار خراسان شمالی گفت: با دستور استاندار و بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان؛ دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات با اعمال محدودیت های جدید از هفته آینده دایر است.

محمدتقی ولیان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با دستور استاندار خراسان شمالی، تصمیم گیری برای اعمال محدودیت های مصرف انرژی برای فعالیت مدارس، ادارات و صنایع به صورت ۲۴ ساعته است و گرفتن تصمیم های جدید بر اساس شرایط موجود در شبانه روز آتی محتمل است.

وی افزود: در صورت تغییر شرایط و اتخاذ تصمیم جدید، اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هفته آتی، ادارت استان دایر و ساعت کاری از ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه است و دستگاه های اجرایی در حد امکان از سوخت جایگزین گاز طبیعی برای گرمایش استفاده کنند.

ولیان گفت: بر این اساس هفته آتی آموزش در مدارس در شهرها غیرحضوری و در بستر شاد برگزار می شود اما در روستاها فعالیت مدارس به صورت حضوری است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های استان از هشت بهمن ماه بازگشایی می شوند و فعالیت ها از سر گرفته خواهد شد.

فعالیت ۲ جایگاه عرضه سوخت در هر شهرستان

مدیرکل حوزه استاندار خراسان شمالی درباره بازگشایی جایگاه های سوخت سی. ان. جی در شهرهای استان گفت: در هر کدام از شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین ۲ جایگاه برای عرضه سی. ان. جی فعال خواهد بود و در سایر شهرهای استان یک جایگاه بازگشایی می شود.

وی افزود: در هفته آتی، محدودیت های مصرف انرژی گاز برای فعالیت واحدهای صنفی و صنعتی استان همچنان بر روال قبل برقرار است و مصرف گاز باید صفر باشد و اصناف در صورت استفاده از سوخت جایگزین گاز طبیعی، فعالیت داشته باشند.

مدیرکل حوزه استاندار خراسان شمالی گفت: نانوایی های استان هم برای تامین نان مورد نیاز شهروندان به صورت سه شیفت فعالیت دارند.

با توجه به افت شدید دما و مصوبه کارگروه هماهنگی و تامین پایدار سوخت زمستانی کلیه فعالیت ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها، شهرداری ها و نهادهای عمومی از روز شنبه (۲۴ یماه) تاکنون دور کار شدند.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تویلدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha