نماینده مجلس: اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهرک‌های صنعتی فارس شتاب گیرد

شیراز- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی شتاب گرفتن روند اجرای طرح های توسعه ای شهرکهای صنعتی فارس را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، جعفر قادری، پنجشنبه در جلسه بررسی پروژه های شرکت شهرکهای صنعتی فارس افزود: با توجه به تقاضای زیاد سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای تولیدی در شیراز و دیگر نقاط استان، باید ظرفیت سازی مناسبی برای جذب و استقرار سرمایه گذار انجام شود.
وی ادامه داد: تحقق این مهم در گرو توسعه و ایجاد شهرک های صنعتی جدید است که باید در این جهت گام برداشت.

نماینده مجلس: اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهرک‌های صنعتی فارس شتاب گیرد
ایجاد شهرکهای صنعتی در شیراز اولویت شرکت شهرکهای صنعتی فارس

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس هم گفت: توسعه و ایجاد شهرکهای صنعتی در مرکز استان از اولویت مهم این شرکت است که طی ۱۰ ماه گذشته اقدامات موثری در این جهت انجام شده است.
سید مصطفی هاشمی، اجرایی نشدن طرح های توسعه ای و ایجادی طی سال های اخیر و تکمیل بودن ظرفیت اراضی قابل واگذاری شهرکهای صنعتی موجود در شیراز و نقاط اطراف مرکز استان را از مهمترین چالش ها در زمینه جذب سرمایه گذار در شیراز برشمرد.
او ادامه داد: در این زمینه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین و به سرعت و با قید اولویت در دستور کار قرار گرفته است.
وی، با اشاره به تشکیل کمیته ویژه توسعه و تملک اراضی در این شرکت در ابتدای امسال ادامه داد: در این کمیته ضمن بررسی و امکان سنجی ظرفیت های موجود، اجرا و تکمیل طرح های توسعه با تعامل و هماهنگی دستگاه های اجرایی ذی ربط در دستور کار قرار گرفت
او بیان کرد: در برنامه کوتاه مدت و برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان و سرمایه گذاران، مشکل اسناد و تداخل ثبتی اراضی فاز ششم شهرک صنعتی بزرگ شیراز رفع و این اراضی از ابتدای آبانماه امسال در مرحله واگذاری قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: راه اندازی شهرک صنعتی برمشور شیراز به مساحت ۴۵ هکتار نیز که واگذاری اراضی در آن حدود ۱۰سال به علت نبود زیرساختها متوقف شده بود دوباره در دستور کار قرار گرفته و با تامین زیرساخت های آب و برق، واگذاری این اراضی بدون فرآیند مزایده در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha