۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۸
کد خبر: 85003537
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آرد توزیعی در نانوایی‌های استان سمنان از کیفیت لازم برخوردار است

سمنان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۱۰۰ درصد آرد توزیعی در نانوایی‌های سراسر استان بر اساس آزمایش‌ها و نمونه‌گیری‌های انجام شده دارای کیفیت مطلوب است.

عبدالرحیم تحصیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: گلوتن پروتئینی است که در گندم موجود است و موجب کش آمدن و قوام خمیر و ترد شدن بافت فرآورده نهایی می‌شود و برای بررسی کیفیت آرد، درصد گلوتن بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: کیفیت آرد توزیعی در نانوایی‌های استان سمنان از طریق نمونه‌گیری آرد توزیعی و بررسی درصد وزنی گلوتن مرطوب و بررسی گلوتن از طریق دستگاه گلوتن ایندکس انجام شده است.

وی با بیان اینکه گلوتن یکی از ویژگی های بسیار مهم آرد گندم است که هم میزان و هم کیفیت آن نقش مهمی بر کیفیت نان دارد، افزود: نتایج آزمایش‌ها گواه میانگین بالای ۹۰ درصد شاخص‌های گلوتن مرطوب و گلوتن ایندکس است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: بازدیدهای دوره‌ای برای بررسی کیفیت آرد و نان در سراسر استان سمنان در قالب گشت مشترک انجام و با متخلفان برخورد می‌شود، و با قاطعیت می‌توان گفت آرد توزیعی در نانوایی‌های استان سمنان باکیفیت است.

وی یادآور شد: کیفیت نان علاوه بر آرد به عوامل مختلفی مانند مهارت نانوا، دستگاه‌های تهیه خمیر و پخت نان وابسته است و این موارد باید مورد توجه باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه اکنون آرد بدون تغییر و افزایش قیمت در بین نانوایی های استان توزیع می‌شود، تصریح کرد: استان در زمینه ذخیره گندم و تامین آرد مشکلی ندارد و در زمان حاضر ظرفیت ذخیره گندم استان در بخش دولتی و خصوصی به میزان کافی است.

در استان سمنان بیش از ۸۰۰ واحد نانوایی آزادپز و یارانه‌ای فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha