معاون استاندار: مازندران استان برتر کشور در تولید علم و نوآوری است

ساری - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت: این استان براساس رصد و ارزیابی های انجام شده در حوزه تولید علم و نوآوری در کشور برترین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید محبی روز پنجشنبه در همایش نوآوری بهره‌وری در حوزه کشاورزی در ساری افزود: یکنواختی در کار و بی توجهی به نوآوری در حوزه های مختلف اقتصادی، اداری و زیرساختی یک چالش اساسی در کشور است که باید با حمایت از شرکت های دانش بنیان و نوآوری برای رفع این معضل اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در تولید علم و نوآوری مازندران در سال جاری رتبه خوبی در کشور کسب کرده اما در حوزه فناوری این اتفاق نیفتاد که باید با همراهی شرکت دانش بنیان ها و تحقق بهره‌وری از این شرایط عبور کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت: اتصال علم و نوآوری برای رسیدن به فناوری باجدیت در استان در دستور کار است چراکه با خودکفایی می‌توانیم مسیر توسعه اقتصادی را هموار کنیم.

محبی افزود: سهم بری ایران در جهان برای صادرات محصولات کشاورزی جزو اولویت های راهبردی دولت سیزدهم است که با تکیه برتوان داخلی و بهره‌وری می توان به این مهم دست یافت.

معاون استاندار: مازندران استان برتر کشور در تولید علم و نوآوری است

لزوم استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محصولات کشاورزی

نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه این همایش خاطرنشان کرد: استفاده از هوش مصنوعی باهدف بهره‌وری و افزایش تولیدات در حوزه کشاورزی بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.

منصور علی زارعی با بیان این که، امیدآفرینی و انگیزه رکن مهم برای اجرای بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی است، گفت: در ماه های گذشته کشاورزی استان با مشکل بازار فروش محصولات مواجه بود که با اعطای بسته های تشویقی می توان تولیدکنندگان را برای تحقق افزایش تولید محصولات کشاورزی در بستر بهره‌وری همراه کرد.

وی افزود: مازندران ظرفیت قابل توجهی در تولید دارد و قطب تولید محصولات کشاورزی کشور است و حدود یک میلیون تن برنج سفید از این دیار به بازار ارسال می شود که به هیچ عنوان نمی توان از کنار این اعداد و ارقام به راحتی گذشت.

نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید دولت برای تامین بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی مازندران برنامه جامع تری داشته باشد چراکه که کیفی سازی محصولات به بازار تقاضای خوب هم نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، مازندران با تولید سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰هزار تن انواع محصولات کشاورزی حدود ۱۱درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

اولین اجلاس سراسری الگوی کشت محصولات کشاورزی و رونمایی ابلاغ سند کشت محصولات استان‌ها در سال زراعی ( ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ ) با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان و مدیران وزارت جهاد کشاورزی در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی در ۱۸ مهرماه برگزار شد.

الگوی کشت عبارت از تعیین یک نظام کشاورزی با مزیت اقتصادی پایدار مبتنی بر سیاست‌های کلان کشور، دانش بومی کشاورزان و بهره‌گیری بهینه از پتانسیل‌های منطقه‌ای با رعایت اصول اکوفیزیولوژیک تولید محصولات کشاورزی در راستای حفظ محیط زیست است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha