۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85003591
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰۰ کلاس درس توسط بنیاد علوی در کشور احداث شد

۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85003591
۹۰۰ کلاس درس  توسط بنیاد علوی در کشور احداث  شد

کرج - ایرنا - مدیرعامل بنیاد علوی اعلام کرد: طبق توافق این بنیاد با وزارت آموزش و پرورش ، ساخت یک هزار کلاس درس طی ماه های اخیر در کشور به اجرا درآمده که تاکنون ۹۰۰ کلاس آنها تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید خاوئی روز پنجشنبه در آیین متمرکز آغاز احداث ۶۰۰ کلاس درس در کشور در شهرستان فردیس استان البرز افزود: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده با وزارت آموزش و پرورش ۶۰۰ کلاس درس دیگر در ۹۰ شهرستان کشور احداث می شود که این کلاس ها به صورت مشارکتی ساخته خواهد شد.

وی بیان کرد: ساخت این کلاس ها امروز با مشارکت بنیاد علوی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با کلنگ زنی ۲ باب مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرک نگارستان فردیس آغاز شد.

خاوئی افزود: بنیاد علوی در راستای برنامه های توانمندسازی به ویژه در مناطق محروم برنامه ای را با سازمان نوسازی مدارس کشور، وزارت آموزش و پرورش سالهاست به عنوان احداث کلاسهای درس دنبال می کند.

وی افزود: ۵۰ درصد هزینه ساخت این کلاس ها را بنیاد علوی و ۵۰ درصد دیگر را سازمان نوسازی مدارس تقبل می کند که از این تعداد حدود ۵۰ کلاس درس در استان البرز ساخته می شود.

البرز بخاطر مهاجرپذیری و تغییر نرخ رشد جمعیت با چالش مواجه است

حمیدرضا خان محمدی رییس توسعه سازمان نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس کشور در این آیین گفت: استان البرز به لحاظ سرانه فضای آموزشی با چالش مواجه است که در شورای آموزش و پرورش مصوب شد از ظرفیت های موجود در کشور برای کاستی های آموزشی این استان استفاده شود.

وی افزود: بنیاد علوی از دستگاه‌های یاور آموزش و پرورش و نوسازی مدارس است که قرار شد ۶۰۰ کلاس درس به صورت مشارکتی در کل کشور احداث کند.

استاندار البرز در این آیین گفت : ساخت ۲۰۰ مدرسه در مناطق مختلف این استان در دستور کار قرار گرفته است.

۹۰۰ کلاس درس  توسط بنیاد علوی در کشور احداث  شد

مجتبی عبداللهی گفت: بنیاد علوی کشور متعهد شده است که ۶۰۰ کلاس درس در کشور ایجاد کند که از این تعداد ۶۰ کلاس درس را برای استان البرز در نظر گرفته است.

وی افزود: اکنون نیز به همت بنیاد علوی (بنیاد مستضعفان کشور) عملیات اجرایی ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه در محله های کم برخوردار شهرستان فردیس آغاز شد.

استاندار البرز گفت: امید است با همت و تعاملی که بین خیرین و مسئولان شکل گرفته بتوانیم نیازهای آموزشی و پرورشی استان را تامین کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha