۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85003800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی: حوزه کشاورزی برای موفقیت نیازمند اقدام‎‌های تحولی است

بوشهر-ایرنا- معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: حوزه کشاوزی با هدف دسترسی به موفقیت‌های مدنظر، نیازمند اقدام‌های تحولی در ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی برومندی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: سالانه چهار میلیون تن سیب درختی، ۵.۸ میلیون تن مرکبات و ۱۵۰ هزار تن موز تولید می‏‌شود اما با این حال کشور سالانه نیازمند ۶۰۰ هزار تن موز وارداتی است.

وی بیان کرد: واردات این میزان موز باعث میشود سالانه ۵۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج شود که به نرخ امروز سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان موز وارد کشور می‎شود.

برومندی ادامه داد: همچنین سالانه یک میلیون تن خرما در کشور برداشت می شود و حداکثر ۴۰۰ هزار تن آن صادرات می‌شود که خوشبختانه علاوه بر تامین نیاز داخلی این میزان صادرات خرما ارزآوری خوبی هم برای کشور دارد و این آمارها نشان می‌دهد سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی کشور بسیار ارزشمند است و اگر برنامه ریزی دقیقی در این زمینه شود می تواند درآمد ارزی خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: در بخش کشاورزی با توجه به بالا بودن ریسک نیاز به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت داریم که باید برای رونق تولید در حوزه کشاورزی این مهم بخوبی محقق شود.

برومندی افزود: حوزه کشاورزی مانند راه سازی و بیمارستان سازی نیازمند پول دولتی نیست و تنها به دنبال تسهیلات ارزان قیمت است و چنین تسهیلاتی نسخه نجات بخش کشور، تامین کننده امنیت غذایی، اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: بازگشت ارز با قیمت پایه ارزی به شدت روی صادرات محصولات کشور اثرگذاشته که باید تجدیدنظر جدی در این بخش صورت گیرد چراکه در برخی از محصولات منجر به صادرات قاچاق شده است.

برومندی افزود: مجلس شورای اسلامی برای حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی یارانه خوبی محقق کرده که دولت در حال اجرا کردن آن است که این رویه برای حمل و نقل دریایی نیز در مسیر تحقق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha