۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱:۴۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85003975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوریه: تحریم‌های غرب تولید برق را مشکل کرده است

تهران- ایرنا- وزیر برق سوریه پنجشنبه شب در دیدار و گفت وگو با وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت که تحریم‌های غرب باعث کاهش شدید تولید برق در این کشور شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «غسان الزامل» در ابوظبی با «سهیل بن محمد المزروعی» وزیر انرژی امارات متحده عربی دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر برق سوریه با اشاره به شرایط سخت کنونی برای تولید برق در سوریه در نتیجه اقدامات قهرآمیز یکجانبه غرب و کمبود سوخت‌های فسیلی، گفت که تولید برق از ۱۰ هزار مگاوات قبل از جنگ تحمیلی به سوریه به حدود ۲ هزار مگاوات کاهش یافته است.

دو طرف در این دیدار همچنین بر اهمیت استفاده از تریبون‌های بین المللی برای رساندن صدای سوریه در دستیابی به انرژی پاک به عنوان یک حقوق بشر تاکید کردند.

از سوی دیگر وزیر انرژی امارات متحده عربی نیز بر اهمیت روابط برادرانه بین دو کشور و اولویت ابوظبی در این باره اشاره کرد.

با شروع بحران سوریه در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱)، دولت امارات نیز همچون عربستان و شماری دیگر از کشورهای عربی در صف حامیان اصلی گروه‌های مخالف اسد قرار گرفت، اما با اسارت یکی از مقامات عالی رتبه امنیتی امارات در سوریه در اوایل بحران این کشور و معامله او با دولت امارات، ابوظبی دست از حمایت علنی و مالی مخالفان دولت دمشق کشید و در ادامه نیز تلاش کرد خود را زیاد درگیر بحران سوریه نکند.

پس از شروع بحران سوریه در اسفند ۱۳۸۹، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورهای غربی– عربی درهای سفارتخانه‌های خود را در دمشق بستند که امارات نیز جزو همین دسته بود اما ابوظبی در ششم دی ماه ۱۳۹۷ سفارت خود در دمشق را در سطح کاردار بازگشایی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha