برگزاری کنکور زمستانی در چهارمحال و بختیاری چگونه بود؟

شهرکرد-ایرنا- نوبت اول کنکور یا آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در ۹ شهرستان چهارمحال و بختیاری در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه برگزار شد، در حالی که دمای هوا در برخی از مناطق استان تا منفی ۲۰ درجه زیر صفر نیز گزارش شد.

به گزارش ایرنا، امسال برای نخستین‌بار کنکور سراسری در زمستان برگزار شد اما این آزمون ورودی دانشگاه‌های در چهارمحال و بختیاری در یکی از سردترین روزهای فصل زمستان برگزار شد.

پیش از برگزاری کنکور سراسری امسال چهارمحال و بختیاری شاهد بارش برف و پس از آن برودت هوا در نقاط مختلف استان بود.

یک داوطلب کنکور سراسری در این پیوند به ایرنا شهرکرد گفت: سرما و بارش برف در هفته گذشته عبور و مرور را در سطح شهرکرد بسیار دشوار کرد و مه شدید صبحگاهی در روزهای برگزاری آزمون علوم تجربی که صبح پنجشنبه بود، باعث کُندی تردد و عبور و مرور خودروها مواجه شد.

دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد - یکی از محل های برگزاری کنکور سراسری

محمدطاها بنی‌طالبی ادامه داد: محل برگزاری آزمون‌ها به نسبت گرم بود ولی هوا در بیرون از حوزه امتحانی بسیار سرد بود.

وی تصریح کرد: برگزاری کنکور دانشگاه‌ها در ۲ نوبت ایده خوبی است ولی باید فکری به حال دانش‌آموزان و داوطلبان مناطق سردسیر هم کرد و بنظر بنده برگزاری آزمون در پاییز و آخر اسفند که هوا گرمتر است، مناسب‌تر و مطلوب‌تر است.

داوطلب دیگر شرکت‌کننده در کنکور سراسری در حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری گفت: صبح روز آزمون تاکسی اینترنتی و تاکسی‌های تلفنی، سرویس کمی داشتند و داوطلبانی که والدین آن‌ها فاقد ماشین بودند، نگران تامین وسیله نقلیه برای حضور در حوزه امتحان بودند.

وی یادآور شد:برگزاری ۲ بار کنکور در سال مطلوب است ولی بهتر است این ۲ مرتبه در خردادماه و شهریور هر سال برگزار شود که هم دانش‌آموزان پایه ۱۲، درس‌ها را به اتمام رسانده باشند و هم دما برای همه شهرهای کشور مناسب باشد، که البته برای این منظور نیاز است امتحانات نهایی بین دو نوبت کنکور برگزار شود.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در چهارمحال و بختیاری و رییس دانشگاه شهرکرد در این پیوند گفت:امسال کنکور سراسری در ۹ شهرستان استان و در ۲۶ حوزه‌ مختلف بدون مشکل اساسی برگزار شد و ۱۷ هزار و ۶۸۸ نفر از استان داوطلب شرکت در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ بودند که این تعداد نسبت به سال گذشته چهار هزار نفر کمتر بود.

یاسر پیرعلی افزود: گزارشی مبنی بر سرد بودن محل آزمون تاکنون ارسال نشد و تمام همکاران در برگزاری هر چه بهتر آزمون تلاش کردند.

رییس دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: حوزه‌های امتحانی در شهرستان شهرکرد در سه دانشگاه، دانشگاه شهرکرد، دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه شهرکرد برگزار شد و شهرکرد با هفت هزار و ۳۳ نفر بیشترین تعداد شرکت‌کننده و کوهرنگ با ۱۹۳ نفر کمترین تعداد داوطلبان را داشت.

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد نیز در این پیوند به ایرنا شهرکرد گفت:نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ در ۲ روز پنجشنبه و جمعه و در ۲ نوبت در دانشگاه شهرکرد با موفقیت و بدون مشکل خاصی برگزار شد و گزارشی با وجود دمای بسیار سرد شهرکرد هیچ گزارشی مبنی بر سرد بودن محل آزمون دریافت نشده است.

عبدالرزاق دانش ادامه داد: بنده سه بار در هر روز از حوزه‌های مستقر در دانشگاه شهرکرد بازدید کردم و دمای محل برگزاری آزمون مناسب بود.

این استاد دانشگاه یادآور شد: برگزاری کنکور سراسری در ۲ نوبت و جداگانه بودن نتایج ۲ آزمون اقدام مناسبی برای کاهش استرس داوطلبان است که به آنها فرصت جبران در آزمون دوم را می‌دهد.

به گزارش ایرنا، براساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور امسال ۹۷۹ هزار داوطلب در سراسر کشور برای شرکت در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ ثبت‌نام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha