برخورد قضایی با متصرفان زمین‌های شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس در دستور کار است

بندرعباس - ایرنا - معاون عمرانی استاندار هرمزگان گفت: حتی یک متر زمین به متصرفان زمین‌های شهرک پیامبر اعظم بندرعباس داده نمی‌شود و تشکیل پرونده و برخورد شدید قضایی با این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

رضا مدرس روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به اتفاقات چند روز گذشته در بحث تصرف اراضی محدوده شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد هجوم ناگهانی ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از یک منطقه خاص (در استان‌ همجوار) به یک منطقه مشخص در بندرعباس برای تصرف این زمین‌ها، اتفاقی باشد و این موضوع باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی مصاحبه‌های اخیرِ تعدادی از اعضای شورای شهر بندرعباس برای دادن سند به ساکنان در بافت‌های فرسوده را یکی از دلایل مهم هجوم متصرفان به اراضی دولتی اعلام کرد.

مدرس تاکید کرد: آیین‌نامه تعیین تکلیف اراضی دولتی بلااستفاده و صدور سند برای ساکنان در بافت های فرسوده تحت هیچ شرایطی شامل زمین‌های شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس نمی شود.

معاون عمرانی استاندار هرمزگان یادآور شد: تدابیر لازم در راستای کمک به خانه‌دار شدن افراد با شرایط قانونی، برای افراد واجد شرایط که در سامانه راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند اتخاذ شده است.

طی چند روز گذشته افرادی با هجوم به زمین‌های شهرک پیامبر اعظم (ص) در بندرعباس با ریختن گچ و اسپری رنگ اقدام به تفکیک و قطعه‌بندی غیرقانونی زمین‌های دولتی کرده‌اند.

این افراد مدعی شده‌اند طبق یک قانون جدید، دولت زمین‌های تصرفی را با قیمت ارزان به متصرفان واگذار می‌کند.

این عده با بیتوته شبانه روزی و روشن کردن آتش، شب‌ها هم کنار این زمین‌ها می‌مانند، اما به نظر می‌رسد از نحوه واگذاری زمین اطلاع کافی ندارند چراکه پیش‌تر در اطلاعیه‌ای اعلام شده بود افرادی که قبل از سال ۹۴ در زمین‌های دولتی بافت‌های فرسوده اقدام به ساخت خانه کرده‌اند (در صورتی که دارای شرایط دریافت زمین باشند) می‌توانند تا پایان امسال برای دریافت سند مالکیت اقدام کنند که این آیین‌نامه نه تنها شامل تصرفات جدید نمی‌شود بلکه شهرک پیامبر اعظم بندرعباس نیز جزو بافت فرسوده نیست.