۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85004133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزمون سراسری داوطلبان شهرستانهای استان تهران در رشته های انسانی و ریاضی برگزار شد

شهر ری - ایرنا  -آزمون سراسری داوطلبان ورودی دانشگاه‌ها و مراکز علمی با شرکت دانش آموزان شهرستانهای استان تهران در رشته های انسانی و ریاضی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، در ساعت ۸ صبح امروز جمعه با رقابت داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی در سراسر کشور آغاز شد.

داوطلبان ورود به دانشگاهها و مراکز علمی کشور در شهرستانهای ری شهریار اسلامشهر ملارد شهر قدس رباط کریم بهارستان دماوند پردیس ورامین قرچک پاکدشت پیشوا فیروز کوه و شمیرانات همزمان با پایتخت و سراسر کشور در شصتمین گزینش علمی در گروه های علوم انسانی و ریاضی آزمون و رقابت خود را آغاز کردند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، نیز روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در سراسر کشور آغاز شد.
بازدید معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران از نحوه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری

 محسن نایبی معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران به همراه فرماندار ویژه شهرستان ری، فولادی  بازرسی کل کشور و  تقی زاده مدیر کل بازرسی استانداری تهران با حضور در  دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری از نحوه برگزاری آزمون سراسری در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و زبان های خارجی بازدید به عمل آورد.

داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی‌ و علوم انسانی در دومین روز از نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه،۳۰ دی) در گسترده‌ترین رقابت علمی کشور شرکت کردند.

داوطلبان گروه علوم ریاضی و فیزیک و علوم انسانی که صبح امروز سر جلسه آزمون رفتند، به ترتیب ۱۲۰ هزار و ۹۵ نفر و ۳۰۹ هزار و ۲۱۹ نفر و در مجموع ۴۲۹ هزار و ۳۱۴ نفر از کل ۹۷۷ هزار و ۴۶۰ نفر داوطلبی هستند که در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شرکت کرده‌اند.

گروه علوم ریاضی کمترین داوطلب را بین سه گروه آزمایشی اصلی دارند که ۳۵ درصد داوطلبان را زنان و ۶۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند و گروه علوم انسانی دومین گروه از نظر تعداد با نسبت ۶۱ درصد زن و ۳۹ درصد مرد دارند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و دو هزار و ۴۱ حوزه فرعی سازماندهی شده که از این تعداد ۲۵ حوزه فرعی در تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha