۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۴۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85004424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختلاف بر سر ارسال تانک های سنگین به اوکراین؛ تقلای آمریکا برای متقاعد کردن مخالفان

نیویورک- ایرنا- همزمان با نزدیک شدن جنگ اوکراین به یکسالگی خود و بالا گرفتن اختلافات بر سر ارسال تانک های سنگین لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در تقلا برای متقاعد کردن متحدان اروپایی واشنگتن بوده و از آنان خواسته حمایت بیشتری از اوکراین داشته باشند.

وزرای دفاع آمریکا و کشورهای اروپایی و اوکراین روز جمعه در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان گرد هم آمدند تا در میان گفتگوها برای ارسال تانک های سنگین به کی یف، درباره کمک های نظامی بیشتر به اوکراین گفتگو کنند.

لوید آستین از متحدان آمریکا خواست که برای حمایت نظامی از اوکراین در این "زمان حیاتی" برای کی یف، اقدام بیشتری انجام دهند.

آستین در سخنرانی خود در پایگاه رامشتاین گفت: ما باید حرکت و عزم خود را حفظ کنیم. ما باید اقدامات خود را افزایش دهیم. این یک زمان تعیین کننده برای اوکراین در یک دهه تعیین کننده برای جهان است. مردم اوکراین، کرملین و تاریخ نظاره گر ما هستند.

وزیر دفاع آمریکا تایید کرد که این کشور یک بسته عظیم کمکی دیگر به کی یف به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار ارائه خواهد کرد که برای اولین بار شامل خودروهای زرهی استرایکر ساخت کانادا می شود.

لوید آستین تاکید کرد: شک نکنید ما تا هرزمانی که لازم باشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و بوریس پیستوریوس وزیر دفاع جدید آلمان، روز پنجشنبه تنها چند ساعت پس از سوگند پیستوریوس در برلین گفتگو کردند اما هیچ گزارشی در مورد توافق دو کشور در این خصوص منتشر نشده است.

کشورهایی از جمله کانادا، هلند و سوئد پیش از این اعلام کرده بودند که خودروهای زرهی و پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کنند اما آیا این نشست، توافق برای ارسال تانک‌های سنگین به همراه خواهد داشت؟

اوکراین می‌گوید برای دفع حملات روسیه و بازپس‌گیری سرزمین‌های خود به آنها نیاز دارد.

برلین تا کنون تلاش کشور های غربی برای ارسال تانک های لئوپارد ۲ را ناکام گذاشته است. واشنگتن و بسیاری از متحدان غربی آن می‌گویند تانک های لئوپارد که آلمان هزاران دستگاه از آنها را در طول جنگ سرد ساخته و به متحدانش صادر کرده است، تنها گزینه مناسبی است که به تعداد کافی در دسترس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha