تداوم سرما در استان اردبیل/ دمای هوا در خلخال به ۱۸ درجه زیر صفر رسید

اردبیل- ایرنا- سرما و یخبندان شدید در سطح استان اردبیل که از حدود ۲ هفته پیش در پی بارش سنگین برف آغاز شده، همچنان ادامه دارد به طوری که دمای هوا در شهرستان خلخال و فرودگاه اردبیل طی شب گذشته به ۱۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.

به گزارش روز شنبه ایرنا، با تداوم سرما و یخبندان در سطح استان اردبیل، دمای هوای شهر اردبیل طی شب گذشته به ۱۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.

با تداوم یخبندان، دمای هوا طی دیشب در شهر نیر و کوثر با ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، نمین و مشگین‌شهر با هشت و سرعین با هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر شب سردی را سپری کردند.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، پس از چند روز سرما و یخبندان مداوم، دمای هوا در منطقه مغان در شمال استان اردبیل کمی گرم‌تر شد به طوری که شب گذشته دمای هوا در شهرستان پارس‌آباد چهار، شهرستان بیله‌سوار و اصلاندوز سه و شهرستان گرمی یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

بارش سنگین برف در استان اردبیل مناطق وسیعی از این استان را سفیدپوش کرده و به رغم گذشت حدود دو هفته از بارش‌ها، برف همچنان در سطح وسیعی از این استان و در معابر داخل شهر اردبیل انباشته شده و ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی این استان به بیش از یک متر رسیده است.

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز روز شنبه اعلام کرد: راه ارتباطی تمامی مسیرهای اصلی و فرعی و روستایی این استان باز است و تردد در تمامی جاده‌های ارتباطی جریان دارد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل هم در آخرین گزارش خود اعلام کرد: از امروز با ناپایداری شرایط جوی و نفوذ توده هوای سرد و مرطوب خزری به منطقه، آسمان استان به‌تدریج ابری و مه‌آلود شده و تا روز دوشنبه علاوه بر حاکمیت هوای سرد و یخبندان در طول شبانه‌روز، در مناطقی از استان گاهی بارش خفیف برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

این اداره کل همچنین گزارش داد که تمرکز بارش خفیف در مناطق شمالی، نوار شرقی و نواحی منتهی به استان گیلان، بخش‌هایی از مناطق مرکزی به‌ویژه نواحی منتهی به کوهستان سبلان انتظار می‌رود و از روز سه‌شنبه (۴ بهمن) با پایداری شرایط جوی، ضمن تداوم هوای سرد و یخبندان (با افت محسوس کمینه دما) در ساعات شبانه، آسمانی صاف تا نیمه‌ابری گاهی با وزش باد در استان حاکم خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha