۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85004877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نایسر سنندج صاحب سینما شد

۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبر: 85004877
نایسر سنندج صاحب سینما شد

سنندج- ایرنا- رییس حوزه هنری استان کردستان گفت: عملیات ساخت ۲ سالن سینمایی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج پایان یافت و این سالن ها آماده بهره برداری است.

به گزارش ایرنا، امین مرادی روز شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در راستای برنامه‌های محوری حوزه هنری در زمینه توجه به مناطق کم برخوردار عملیات ساخت ۲ سالن سینمایی مجهز به امکانات روز در نایسر به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این پروژه که از ابتدای سال‌جاری عملیات اجرایی آن آغاز شد، ۲ سالن سینمایی با تجهیزات و امکانات روز سینمایی از جمله سیستم صوت وتصویر حرفه ای و پرجکش لیزری در سرای محله نایسر در مدت زمان کمتر از یکسال تکمیل شد و آماده بهره برداری است.

رییس حوزه هنری کردستان با اشاره به آغاز زمان فعالیت این ۲ سالن سینمایی، اضافه کرد: با هماهنگی به انجام آمده در ایام مبارک دهه فجر و با حضور مسئولان استانی و کشوری پخش فیلم در این ۲ سالن آغاز خواهد شد و نایسری‌ها از امکانات این ۲سالن بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: با شروع فعالیت این ۲ سالن سینمایی تعداد سالن‌های سینمایی حوزه هنری در استان کردستان به ۱۵ سالن با ظرفیت هزار و ۸۶۷ صندلی ارتقاء پیدا کرده و سرانه صندلی سینمایی در استان نیز به ۲ هزار و ۲۰۳ صندلی می رسد.

مرادی توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری را به عنوان یک ضرورت مهم در استان قلمداد کرد و افزود: با گسترش و توسعه این پروژه بویژه در مناطق کم برخوردار استان ضمن تقسیم عادلانه امکانات و ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری، بستر اصلی توسعه همه جانبه در استان فراهم می‌شود.

هم اکنون پردیس سینمایی بهمن سنندج با هفت سالن سینمایی و ۹۱۸ صندلی، پردیس سینمایی مهر سقز با سه سالن سینمایی و ۴۸۹ صندلی و پردیس سینمایی آزادی بیجار با ۳۳۸ صندلی به عنوان زیر مجموعه های حوزه هنری استان و سینما کردستان مریوان با ۳۳۶ صندلی در استان کردستان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha