۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85004898
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: خدمات بخش درمان قزوین نقش ملی ایفا می کند

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: بهداشت و درمان استان در خدمات دهی دارای نقش ملی است از این رو نیازمند ارتقا و بهبود شاخص‌های این بخش در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین افزود: قزوین به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در شاهراه ارتباطی کشور در بخش درمان، علاوه بر شهروندان قزوینی ارایه دهنده خدمت به مردم استان های همجوار و سایر هموطنان است.

وی اظهار کرد: در دیداری که به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم با تشریح نیازهای این بخش بر رفع کمبودها و تسریع در اجرا و تکمیل بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی تاکید شد.

به گفته استاندار قزوین، بایستی از ظرفیت خیران داخل و خارج از استان نیز در حوزه بهداشت و درمان بیش از پیش استفاده شود.

اعلایی با اشاره به کمبود آمبولانس در استان، یادآور شد: از آنجا که در قزوین یک واحد تولیدکننده خودروهای ون و کار داریم که با مشکل اسقاط و شماره گذاری روبرو است، با اصلاح قوانین و مقررات، خرید آمبولانس از سوی دانشگاه های علوم پزشکی می توان هم نیاز استان را مرتفع ساخت و هم مشکل یاد شده را مرتفع کرد.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به نیازهای پژوهشی استان، تاکید کرد: برخی پژوهش ها به راحتی از سوی دستگاه ها قابلیت انجام را دارند و بنابراین در هزینه کردن اعتبارات امور پژوهشی که از منابع بیت المال است باید دقت و حساسیت بیشتری به خرج داد.

اعلایی خاطرنشان کرد: در حوزه احیای دشت قروین نیز نیازمند یک پژوهش جامع هستیم که باید این مساله مورد بررسی و پیگیری جدی قرار بگیرد.

در این نشست مصوبات نشست قبلی کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی عشایری و شهری، آمایش سرزمینی و محیط زیست استان قزوین و طرح های پژوهشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین از خدمات میثم پیله فروش و سیدرضی آقا سیدی معاونان قبلی هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع استانی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha