۱۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش بهداشت و درمان قزوین اختصاص یافته است

قزوین-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین گفت: ۱۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب سفر استانی رییس جمهور به بخش بهداشت و درمان این استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر عبدالله دیدبان روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد،افزود: یکهزار میلیارد تومان از این اعتبارات صرف ساخت فاز نخست بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی دولتی قزوین و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل طرح توسعه ساختمان ترومای بیمارستان شهید رجایی قزوین خواهد شد.

وی اظهار داشت: ۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور نیز به اجرا و تکمیل طرح های بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان قزوین اختصاص پیدا می کند و سایر نیز صرف تکمیل طرح های آموزشی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین یادآور شد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین و یا بخش در دست توسعه بیمارستان شهید رجایی تنها برای شهر قزوین نیستند بلکه به تمام مردم استان خدمات رسانی می کنند.

این مسوول گفت: دولت بویژه رییس جمهور برای تکمیل فاز اول بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین تاکید و حمایت جدی دارد و در همین راستا مقرر شده تا با تخصیص اعتبارات لازم ظرف ۲ سال فاز نخست این طرح بزرگی درمانی به مرحله تکمیل برسد.

تامین ساختمان جدید بیمارستان اعصاب و روان قزوین 

وی اظهار داشت: خرید ساختمان مناسب در مینودر برای انتقال بیمارستان اعصاب و روان ۲۲ بهمن، سالن ورزشی پردیس علوم پزشکی، مرکز جامع بیماران خاص (هموفیلی و تالاسمی) و مرکز دیالیز تاکستان با ۲۵ تختخواب از اقدامات مهم و طرح های به بهره برداری رسیده در یکسال گذشته بوده است.

این مسوول یادآور شد: در حال حاضر ۶۰ تخت در بیمارستان اعصاب روان و روان قزوین وجود دارد اما با انتقال بیمارستان به ساختمان جدید تعداد تخت ها به بیش از ۱۵۰ تخت افزایش می یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در ادامه گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی نیز پیگیر ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در قزوین هستند که به عملیاتی شدن این پروژه کمک خواهیم کرد و شرط کرده ایم تا ۳۰ درصد ظرفیت این بیمارستان پس از ساخت و بهره برداری با تعرفه دولتی خدمت ارایه کند.

دکتر دیدبان همچنین گفت: افتتاح درمانگاه قلب و عروق و چشم و آزمایشگاه هورمون شناسی در این شهرستان و پایگاه فوریت های پزشکی کلنجین نیز از دیگر طرح های به بهره برداری رسیده حوزه بهداشت و درمان طی این مدت در شهرستان آوج بود.

وی اظهار داشت: یک بخش عمومی یا جنرال کودکان با ظرفیت ۲۲ تخت به بیمارستان قدس افزوده خواهد شد و بخش اورژانس این مجموعه درمانی نیز توسعه می یابد.

این مسوول گفت: طی یکسال اخیر همچنین تجهیزات بیمارستانی مختلفی از جمله دستگاه های ام آر آی با بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تهیه و در اختیار بیمارستان های دولتی استان قزوین قرار گرفت.

دکتر دیدبان با بیان اینکه دانشکده فناوری های نوین در دانشگاه علوم پزشکی قزوین را قصد داریم راه اندازی کنیم، اظهار داشت: پیگیر ایجاد و راه اندازی دانشکده داروسازی و طب ایرانی که از مصوبات سفر رییس جمهور نیز می باشد،هستیم که با تحقق این موارد دانشگاه علوم پزشکی قزوین به دانشگاه تیپ یک تبدیل خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آمار بالای قاچاق دارو در کشور و مصرف بالا و غیراستاندارد آن در کشورمان،گفت: طی یک سال اخیر نسخه الکترونیک نیز در استان قزوین به خوبی جا افتاده است و طرح دارویار نیز با هدف پیشگیری از قاچاق دارو ‌و مصرف بی رویه آن مانند دیگر نقاط کشور در استان عملیاتی شده است.

دکتر دیدبان افزود: در طرح دارویار یارانه به طور مستقیم به مصرف کننده دارو اختصاص می یابد که در گذشته یارانه به شرکت های داروساز یا واردکنندگان اختصاص می یافت که بعضا دچار انحراف می شد.

وی در خصوص کمبود پزشک متخصص نیز گفت: مسوولیت پزشکان تا زمان اجرای دوره تعهد خدمت با وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی است اما پس از پایان طرح خود پزشک انتخاب می کند که در چه محلی خدمت کند و قانونا نمی توانیم آنها را مجبور به خدمت در شهر یا روستایی خاص کنیم با این حال تلاش شده پزشکان دارای تخصص توزیع مناسبی داشته باشند تا شهروندان مناطق مختلف دسترسی مناسبی به پزشکان متخصق در بخش درمانی دولتی داشته باشند.

سیاست های غلط در گذشته باعث بی انگیزگی پزشکان برای کار در بخش دولتی شده است

دیدبان با بیان اینکه برخی سیاست گذاری های غلط در گذشته به حوزه درمان و فعالیت پزشکان در بخش دولتی آسیب زده است، اظهار داشت: مالیات پلکانی و ۳۵ درصدی برای پزشکان بخش دولتی و بالا بودن آن نسبت مالیات وضع شده برای بخش خصوصی، پایین بودن تعرفه ها و تاخیر در پرداخت ها از سوی بیمه ها و برخی از سایر موارد باعث کم انگیزه شدن پزشکان برای فعالیت در مراکز درمانی دولتی شده است که امیدواریم با تلاش مسوولان در سطح ملی مرتفع شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین اظهار داشت: با تداوم وضعیت فعلی و خروج پزشکان، این زنگ خطر وجود دارد که در سالیان آتی حتی از خارج از کشور پزشک وارد کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص تبحر ضعیف برخی پزشکان عمومی که سوال خبرنگاران بود،گفت: افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با ظرفیت ها و امکانات باشد تا بر کیفیت دوره های پزشکی اثرگذار نباشد و معتقدم شورای عالی انقلاب فرهنگی در افزایش ظرفیت ها تصمیم درستی نبوده و بر کیفیت پزشکان اثرگذار می گذارد.

کمترین رعایت پروتکل های بهداشتی به قزوین اختصاص دارد

دیدبان در بخش دیگری از صحبت های خود به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در حال کاهش مبتلایان هستیم و موج هفتم را از پیش رو گذراندیم و در حال حاضر نقطه یا شهر قرمز در استان نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین با بیان اینکه متاسفانه کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی اکنون به قزوین اختصاص دارد، گفت: با این وجود خطر کرونا همچنان وجود دارد و نباید نسبت به آن عادی انگاری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha