تحریم ایران دستاوردی برای غرب ندارد/اقدام پارلمان اروپا تبلیغاتی است

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه تحریم ایران همواره یکی از گزینه‌های غرب برای مواجهه با اراده ملت ایران بوده است، اظهار داشت: اقدام پارلمان اروپا در صدور قطعنامه علیه سپاه فاقد وجاهت قانونی و ضمانت اجرایی است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقدام پارلمان اروپا حرکتی ناشیانه، سیاسی و متاثر از لابی‌های صهیونیستی و عربی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سپاه را یک نهاد مردمی و نظامی خواند و با یادآوری اینکه این نهاد طبق قانون اساسی تشکیل شده و تامین امنیت کشور را بر عهده دارد، اقدام اخیر پارلمان اروپا به دلیل ترس از اقتدار سپاه بوده است.

نماینده مردم قصر شیرین بیان داشت: سپاه نهاد مردمی است که قدرت خود را از ملت ایران گرفته است و برای خدمت به این مردم فعالیت می کند.

حیدری در ادامه با تاکید بر اینکه این اقدام ناشیانه پارلمان اروپا نتیجه ای برای آنها در بر نخواهند داشت، گفت: ملت ایران و نهادهای نظامی کشورمان بیش از چهار دهه است که تحت تحریم های غرب هستند اما آنها هیچ نتیجه‌ای از این اقدام خود نگرفته‌اند.

وی حرکت اخیر پارلمان اروپا را کاملا سیاسی دانست که همچون گذشته هیچ دستاوردی برای آنها نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: در موضوع داعش و دیگر گروههای تروریستی دیدیم که آنها از سوی کشورهای غربی تجهیز و حمایت می شدند اما رسالت سپاه در منطقه مشخص است و این نهاد مردمی برای مقابله با دشمنان ملت ایران و ملت های مظلوم منطقه وظایف خود را انجام می دهد.

نماینده مردم قصر شیرین تاکید کرد: مجلس اقدام پارلمان اروپا را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا، طرح افزودن نام سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آنا فوتیگا، قانونگذار محافظه کار لهستانی پارلمان اروپا پیشنهاد و در جریان رای‌گیری روز چهارشنبه - 28 دی - در قالب متمم به گزارش یادشده، اضافه شد. در این متمم از شورای اروپا خواسته شده که سپاه پاسداران و نیروهای فرعی آن را از جمله نیروهای بسیج و نیروی قدس سپاه در فهرست افراد، گروه‌ها و نهادهای درگیر در اقدامات تروریستی (فهرست تروریستی اتحادیه اروپا) قرار گیرند.

اما تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب شده و تصمیم‌ نهایی را شورای اروپا می‌گیرد. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تحرکات ضد ایرانی اروپا به ویژه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد نظامی رسمی کشورمان هشدار داده بود. مقامات کشورمان با بیان اینکه سپاه پاسداران یک نهاد نظامی رسمی کشور بشمار می‌رود، هشدار داده‌اند که تحریم آن اقدامی غیرقانونی خواهد بود.

در این ارتباط حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اقدامات مخرب پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران را خلاف منشور سازمان ملل متحد دانست و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش سازنده ای در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق، سوریه و منطقه غرب آسیا داشته و با نابودی داعش، پایتخت های اروپایی را از شر حملات این گروه تروریستی نجات داد. بنا بر این اروپاییها مدیون مجاهدت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر مبارزه با تروریسم هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha