بارش در آذربایجان‌غربی؛ کمی بیشتر از نصف پارسال

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به بارش ۸۳ میلی‌متری از ابتدای مهر تا پایان دی ماه امسال (یک سوم سال آبی جاری) در استان گفت: این میزان ۴۳ درصد و حدود ۶۲ میلی‌متر کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

مجید رستگاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چهارماه ابتدایی سال آبی گذشته، نزدیک به ۱۴۵ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شده بود.

وی اضافه کرد: همچنین میزان بارش‌های چهارماه ابتدایی سال آبی جاری (از اول مهر تا آخر دی) در آذربایجان‌غربی ۳۷ درصد و حدود ۴۹ میلی‌متر کمتر از میانگین بلندمدت برآورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هر سه حوضه دریاچه ارومیه، زاب و ارس شاهد کاهش قابل توجه بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم، بیان کرد: این کاهش در حوضه دریاچه ارومیه ۴۷ درصد، رودخانه زاب ۳۴ درصد و رودخانه ارس ۴۲ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین میزان بارش امسال در هر سه حوضه نسبت به متوسط بلندمدت کاهش داشته که این کاهش در حوضه دریاچه ارومیه ۴۰ درصد، در حوضه زاب ۱۷ درصد و در حوضه ارس ۴۵ درصد برآورد شده است.

رستگاری گفت: طی سال آبی جاری شاهد بارش ۲۲۷ میلی متری در حوضه زاب، ۸۴ میلی متری در حوضه دریاچه ارومیه و ۴۲ میلی متری در حوضه ارس هستیم.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های با بارش مناسب کشور بود و متوسط بارش در این استان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر می رسید که البته این رقم در ۲ سال آبی گذشته به کمتر از ۳۰۰ میلی متر کاهش یافت؛ با توجه به آمارهای یک سوم سال آبی جاری هم انتظار نمی رود که این رقم دوباره از ۳۰۰ میلی متر بیشتر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha