۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85005158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگیری سارقان ۴۰ میلیارد ریالی‌ خودرو و چند خبر انتظامی از اصفهان

اصفهان - ایرنا - دستگیری باند سارقان ۴۰ میلیارد ریالی خودرو، کشف چهار دستگاه ماینر قاچاق در نجف‌آباد و بازداشت سارقان دوربین‌های مدار بسته در شاهین شهر از جمله اخبار روز شنبه پلیس اصفهان است.

به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان به نقل از رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از انهدام یک باند چهار نفره سارقان خودرو که اقدام به ۴۰ میلیارد ریال سرقت کرده بودند، توسط کاراگاهان پلیس آگاهی استان خبر داد.

سرهنگ‌ حسین ترکیان افزود: در پی سرقت ۲ دستگاه خودروی سواری پژو در شهر اصفهان و شکایت مالباختگان، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: کارآگاهان با بررسی‌های میدانی هویت چهار سارق سابقه‌دار را که بصورت باندی اقدام به سرقت می‌کردند، شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی، آنها را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی اصفهان تصریح کرد: متهمان پس از مواجهه با مدارک پلیس به ۱۱ فقره سرقت خودرو، ۲ فقره سرقت موتورسیکلت، ۲ فقره سرقت پلاک و یک فقره سرقت داخل خودرو اقرار و ۲ مالخر اموال مسروقه را به کارآگاهان معرفی کردند.

سرهنگ ترکیان، ارزش اموال به سرقت رفته را بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با راهنمایی سارقان ۲ خریدار اموال مسروقه در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و در یک عملیات ویژه دستگیر شدند و به پلیس آگاهی استان اصفهان انتقال دادند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه مالخران مقادیر قابل توجهی از لوازم و قطعات اوراق شده سرقتی خودروها به همراه یک دستگاه وانت مزدا، یک دستگاه وانت پیکان و یک دستگاه موتورسیکلت که همگی در شهر اصفهان سرقت شده بودند، کشف شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی از انجام مراحل استرداد اموال مسروقه به مالباختگان خبر داد و بر عزم جدی پلیس آگاهی در شناسایی و برخورد با سارقان تأکید کرد و از مردم خواست هشدارهای پلیس را در جهت پیشگیری از وقوع سرقت مدنظر قرار دهند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ماینرهای قاچاق در نجف‌آباد

فرمانده انتظامی نجف‌آباد از کشف چهار دستگاه ماینر(دستگاه استخراج ارز دیجیتال) قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ میثم گوهری آرانی بیان داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جمع‌آوری دستگاه‌های غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، مأموران فرماندهی انتظامی نجف‌آباد با انجام اقدامات پلیسی از فعالیت مُجرمانه فردی در این خصوص مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل نگهداری دستگاه‌های ماینر قاچاق اعزام شدند و در بازرسی از یک منزل، چهار دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی نجف آباد با بیان این که دستگاه‌های کشف شده فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود، تصریح کرد: کارشناسان ارزش این دستگاه‌ها را پنج میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی گفت: در این عملیات یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد.

دستگیری سارقان دوربین‌های مدار بسته در شاهین شهر

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه‌ از شناسایی و دستگیری ۲ سارقی که اقدام به سرقت دوربین‌های مدار بسته در سطح معابر و ساختمان های در حال ساخت این شهرستان می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ‌ بهزاد ثابت راسخ‌ بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت دوربین‌های مدار بسته از مقابل مغازه‌ها و مجتمع‌های مسکونی در سطح شهرستان شاهین شهر، بررسی این موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: در این پیوند مأموران کلانتری ۱۲ شاهین شهر ۲ سارق را به همراه یک مالخر شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی، آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تصریح کرد: متهمان در تحقیقات اولیه انجام شده تاکنون به ۱۰ فقره سرقت دوربین و اموال ساختمان‌های نیمه‌ساز اعتراف کرده‌اند.

این مقام انتظامی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha