۳۲ درصد سرقت‌ها در اصفهان مربوط به وسایل نقلیه است

اصفهان- ایرنا - جانشین پلیس آگاهی اصفهان گفت: ۳۲ درصد از مجموع سرقت‌های رخ داده در استان بطور معمول مربوط به وسایل نقلیه است و مردم باید موارد احتیاط و ایمنی را در این زمینه بیش از پیش رعایت کنند.

سرهنگ محمد عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۵ درصد از مجموع سرقت‌ های رخ داده در استان اصفهان مربوط به خودرو و هفت درصد مربوط به موتور سیکلت است.

وی اظهار داشت: بی‌احتیاطی و غفلت دارندگان وسایل نقلیه، عمده علت سرقت خودرو و موتورسیکلت است که در برخی موارد شرایط بزه را برای سارقان فراهم می‌کند.

این مسوول انتظامی با بیان اینکه سرقت تجهیزات خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه‌ها بیشتر توسط معتادان صورت می‌گیرد، گفت: کوچکترین بی‌احتیاطی از سوی دارندگان وسایل نقلیه می‌تواند به ضرر مالی برای آنها منجر شود.

سرهنگ عزیزی خاطرنشان کرد: از سویی برخی خودروها بنا به ساختار کیفی یا فرسودگی از ایمنی لازم برخوردار نیستند که بر این اساس باید تمهیدات لازم برای نصب تجهیزات ایمنی برای این دسته اندیشیده شود.

وی افزود: به شهروندان توصیه می‌شود که ضمن رعایت کردن موارد احتیاط، خودرو خود را در پارکینگ‌های مطمئن، پارک و از رهاکردن خودرو با موتور روشن یا سپردن کلید به افراد نامطمئن خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین لازم است تجهیزات ایمنی مانند قفل فرمان و پدال، دزدگیر، سوییچ مخفی و ردیاب بر روی خودروها نصب شود.

جانشین پلیس آگاهی اصفهان، همچنین بر تزیین نکردن خودرو با قطعات جذاب و رها نکردن وسایل باارزش در داخل خودرو تاکید کرد و گفت: کماکان شاهد هستیم که این وسایل برای سارقان جذاب است.

وی یادآور شد: پلیس با رویکرد تامین امنیت و بازدارندگی از جرم بصورت مشهود، همواره در قالب گشت‌های خودرویی و موتوری در سطح خیابان‌ها و معابر حضور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha