۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۴
کد خبر: 85005190
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شهرستان‌های استان یزد زمین اسکواش ندارند + فیلم

یزد- ایرنا- رییس هیات اسکواش استان یزد گفت: نداشتن کورت (محل ورزش اسکواش) در اکثر شهرستان‌ها مشکل اصلی این رشته در استان است که برای حل آن به حمایت و همراهی مسئولان نیاز است .

به گزارش ایرنا، "محمدحسین نجفی" روز شنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: ظرفیت‌ها و علاقه‌مندان فراوانی در رشته اسکواش یزد وجود دارد که هم‌اکنون به غیر از شهرستان یزد فقط در اردکان کورت وجود دارد و برای توسعه آن باید زیرساخت لازم در سایر مناطق استان فراهم شود.

وی به ظرفیت‌های این رشته اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون ۲ یزدی به عنوان مربی تیم ملی و چند اسکواش‌باز دیگر عضو تیم‌های ملی هستند و اگر زیرساخت در سایر مناطق استان فراهم شود قطعا شاهد یک تحول عظیم در ارتقای این رشته خواهیم بود.

این مسئول به برگزاری مسابقات یزد جونیور با رقابت ۲۳۰ ورزشکار برتر کشور در شهر میراث جهانی یزد خبر داد که در ۲ بخش پسران و دختران و در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷ و ۱۹ سال در مجموعه ورزشی کوثر یزد در حال برگزاری است.

نجفی با بیان اینکه ۲۳۰ ورزشکار شامل ۱۲۰ ورزشکار مرد و ۱۱۰ ورزشکار زن از استان‌های مختلف کشور در این رقابت‌ها حضور دارند گفت: یزد به عنوان یک شهر میراث جهانی و به عنوان پایتخت اسکواش ایران مورد توجه است و شاهد استقبال خوبی از سوی ورزشکاران در این رقابت‌ها هستیم.

همچنین عضو هیات رئیسه فدراسیون اسکواش گفت: رشته اسکواش طی چند سال گذشته بیش از پیش در بین مردم شناخته شده و یزد و کیش همواره جزو شهرهای اسکواش‌خیز کشور هستند و از استعدادهای بالایی در رشته برخوردارند.

علی کتاب‌فروش با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات یزد جونیور افزود: اولین دوره این مسابقات قبل از شیوع کرونا برگزار شد و اکنون پس از چند سال وقفه، شاهد برگزاری مجدد این رقابت‌ها در یزد هستیم که استقبال خوبی از این مسابقات شده است.

وی از سیاست بازیکن‌سازی در فدراسیون خبر داد و گفت: یزد در این حوزه بسیار خوب عمل کرده و پشتوانه خوبی را برای تیم‌های ملی اسکواش پرورش داده ولی در عین حال دیگر استانهایی که در این زمینه تلاش کنند مورد حمایت فدراسیون قرار خواهند گرفت.

وی از دیگر از برنامه‌های فدارسیون را حرفه‌ای‌تر شدن لیگ اسکواش در کشور ذکر کرد و گفت: این مهم نیازمند تعامل و همکاری سایر بخش‌ها به ویژه صنایع در جهت کاهش بیشتر هزینه‌هایی مانند هزینه ایاب و ذهاب و برگزاری مسابقات دانست.

وی در پایان به سوالات خبرنگاران یزد پاسخ داد. استان یزد دارای ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha