جایگاه‌های "سی‌ان‌جی" در خراسان‌شمالی تعطیل شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل حوزه استاندار خراسان شمالی گفت: با دستور استاندار و بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان؛ تمامی جایگاه های "سی ان جی" از ساعت ۱۶ امروز تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

محمدتقی ولیان روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین در این ستاد تصمیم برآموزش غیرحضوری در مدارس شهری و در بستر شاد برگزار می شود اما در روستاها فعالیت مدارس به صورت حضوری است.

وی افزود: ادارات استان نیز دایر و ساعت کاری از ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه است و دستگاه های اجرایی درحد امکان از سوخت جایگزین گاز طبیعی برای گرمایش استفاده کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس گاز ادارات پرمصرف و بدمصرف قطع می شود و گاز صنوف و واحدهای تجاری نیز قطع است و باید از سوخت جایگزین استفاده کنند.

ولیان تصریح کرد: با دستور استاندار خراسان شمالی، تصمیم گیری برای اعمال محدودیت های مصرف انرژی برای فعالیت مدارس، ادارات و صنایع به صورت ۲۴ ساعته است و گرفتن تصمیم های جدید بر اساس شرایط موجود در شبانه روز آتی محتمل است.

بارش برف و موج سرما از اوایل هفته گذشته در خراسان شمالی از راه رسید و چهره سخت و استخوان‌سوز خود را به مردم این خطه نشان داد و کل استان را در بر گرفت و طولی نکشید که مصرف گاز به حد هشدار رسید.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تویلدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha