زاکانی: اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن بر عهده شهرداری نیست

تهران - ایرنا - شهردار تهران در خصوص انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن تهران گفت: شهرداری اسامی این ساختمان‌ها را در اختیار مراجع قضایی قرار می‌دهد و پیگیر فرآیندهای قانونی نیز است، اما با این وجود مجموعه شهرداری تهران وظیفه انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن را ندارد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی عصر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون هیچ گاه بررسی جامعی در رابطه با ساختمان های ناایمن تهران انجام نشده، چندی قبل سازمان آتش نشانی شروع به بررسی ایمنی ساختمان ها از منظر استانداردهای خود کرد و در نهایت ۱۲۹ ساختمان را ناایمن از نظر استانداردهای آتش نشانی تشخیص داد.

وی تاکید کرد: از ۲ ماه قبل با هماهنگی ۹ دستگاه فرآیند بررسی و پایش ساختمان های ناایمن تهران را آغاز که هدف گذاری اولیه ما پایش ساختمان های بزرگتر از هفت طبقه ۱۶هزار ساختمان بود که تا به الان ۶۰۰ ساختمان را بررسی مفصل از منظر استانداردهای آتش نشانی وایمنی سازه کردیم.

شهردار پایتخت ادامه داد: ساختمان های فرسوده خود به ۲ دسته تقسیم می شود، ساختمان هایی که نیاز به بازسازی و ساختمان هایی که نیاز به نوسازی دارد که ۲۲ تیم مرتبط با این موضوع در مناطق ۲۲ گانه تهران تشکیل و تلاش می کنیم برای هر ساختمان یک شناسنامه تهیه کنیم.

وی تاکید کرد: شهرداری پای کار رفع ناایمنی ساختمان های تهران است و تلاش می کند شهری ایمن برای شهروندان بسازد.

توسعه مترو و نوسازی تاکسی و اتوبوس های فرسوده در دستور کار است

شهردار تهران با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوا چاره ای جز نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نداریم گفت: توسعه مترو و نوسازی ناوگان تاکسی و اتوبوس در اولویت کاری است.

وی ادامه داد: در راستای کاهش آلودگی هوا باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی پیش برویم چرا که در حال حاضر تنها ۳۴ درصد از سفرهای درون شهری تهران با حمل و نقل عمومی انجام می‌شود و ۶۶ درصد با خودروی شخصی پوشش داده می‌شود که در نظر داریم در برنامه چهارم توسعه این آمارها را بالعکس کنیم.

وی افزود: توسعه مترو به عنوان یک برنامه میان مدت در دستور کار قرار دارد که بر این اساس تکمیل هفت خط و ساخت و پایان چهار خط مترو در دستور کار است همچنین در نظر داریم هفت هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اضافه کنیم که تا پایان برنامه چهارم این تعداد فعال می‌شود یعنی سه برابر وضعیت موجود باید اتوبوس وارد کنیم.

زاکانی ادامه داد: ۶ هزار ون در تهران داریم که ۲ هزار دستگاه آن فعال بوده اما ۱۰۰ درصد فرسوده است که هدف‌گذاری ما ورود ۲۵ هزار دستگاه ون و نوسازی ۵۰ هزار تاکسی است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: قدر السهم خرید ۶۳۰ دستگاه ون و ۶۴۰ اتوبوس را پرداخت کردیم و منتظر دستورالعمل وزارت کشور هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha