زاکانی: روند کاهش ساختمان‌های نا ایمن ادامه دارد

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران با اشاره به کاهش آمار ساختمان‌های ناایمن پایتخت به ۷۵ عدد، گفت: این روند تا حذف کامل ساختمان‌های ناایمن شهر با سرعت ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی عصر سه شنبه در نود و هشتمین پویش امید و افتخار که به افتتاح ۲ ایستگاه آتش نشانی در پایتخت اختصاص داشت، افزود: شهر تهران با داشتن ۱۳۸ ایستگاه آتش نشانی به همراه پنج هزار و ۳۰۰ آتش نشان، ۶۰ هزار نیروی مردمی دارد که به مردم آموزش می‌دهند.

زاکانی اظهار کرد: از ابتدای امسال ۹۰۰ هزار نفر از مردم تهران توسط همین نیروهای مردمی آموزش دیده اند و اعتقاد داریم اگر مردم در مواجهه با حوادث، دانش و آگاهی داشته باشند قطعا در کاهش حوادث موفق خواهیم بود.

شهردار تهران ادامه داد: در موضوع ساختمان های پرخطر از ۱۲۹ ساختمان به عدد ۷۵ رسیده‌ایم و در این مسیر نیز با سرعت حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به حضور نیروهای آتش‌نشان در آتش‌سوزی بیمارستان گاندی نیز گفت: این عملیات یک نمونه جدی بیان عظمت و بزرگی آتش‌نشانان بود و شاهد بودیم بدون تلفات توانستند حادثه‌دیدگان را در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل کنند.

زاکانی اضافه کرد: در حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی علاوه بر حضور نیروهای آتش‌نشان شاهد حضور سایر دستگاه‌های امدادی از جمله اورژانس بودیم که به موقع برای انتقال بیماران بستری در این مرکز درمانی به سایر بیمارستان‌ها اقدام کردند.

وی گفت: واقع امر این است که برخی‌ها تلاش می‌کنند که شهر را ناایمن جلوه بدهند و خاستگاه آنها غیرانسانی است و عامدانه علاقه‌مند هستند نظام را متهم به ناکارآمدی کنند و مردم را در معرض خطر قرار دهند بطوریکه در حادثه بیمارستان گاندی آنها چه آرزوهایی داشتند و می‌خواستند از این حادثه سوء استفاده کنند و رسانه‌های بیگانه نیز بسیج شده بودند تا این اتفاق را رقم و آن را به تصویر بکشند که حضور به موقع آتش‌نشانان سبب ناکامی آنها شد.

شهردار تهران با بیان اینکه ۸۰ درصد انبارهای تهران در منطقه ۱۶ قرار دارد، یادآور شد: به همین منظور ایستگاه شماره ۱۳۵ در این منطقه افتتاح شد و اولین ایستگاه عملیاتی بانوان آتش نشان نیز یعنی ایستگاه شماره ۱۳۸ را افتتاح کردیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha