«کنگاور» همچنان بر مدار منفی بیش از ۲۰ درجه

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: شهرستان کنگاور در شرق استان با ثبت ۲۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر برای دومین روز متوالی عنوان سردترین شهر استان را به خود اختصاص داد.

«سعید قاسمی»، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شهرستان روز گذشته نیز دمای منفی ۲۰ درجه را ثبت کرد، افزود: پس از شهر کنگاور ، سنقر با ۱۸ درجه زیر صفر در رتبه دوم سردترین شهرهای استان قرار گرفت و کوزران با هشت ، هلشی، کرمانشاه، ماهیدشت و صحنه با هفت و سرارود با ۶ درجه زیر صفر به ترتیب در رده های بعدی سردترین مناطق قرار دارند.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین شهرهای قصرشیرین با ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقاط استان گزارش شده اند.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: در همین مدت دمای هوای شهر کرمانشاه نیز بین هفت درجه زیر صفر و هفت درجه بالای صفر در نوسان بود.

قاسمی یادآور شد: با ثبت دمای منفی ۲۳ درجه شب گذشته کنگاور، اختلاف دمای بین گرمترین و سردترین نقاط استان در شبانه روز گذشته به ۴۳ درجه سانتی گراد رسید.

وی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، تحت تاثیر جریان های شمالی و شرایط پایدار حاکم بر جو منطقه، تا پنجشنبه همچنان هوای سردی را در سطح استان شاهد خواهیم بود و مه صبحگاهی در نقاط محدودی از نواحی سردسیر استان دیگر پدیده مورد انتظار طی این مدت است.

قاسمی تاکید کرد: در روز جمعه عبور موجی از جو منطقه، علاوه بر افزایش دمای شبانه و رشد ابر، در پاره ای نقاط ممکن است بارش هایی نیز به همراه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، تداوم سرما در استان موجب شد تا مدیریت بحران استان مدارس نوبت صبح شهرستان های کنگاور و سنقر را تعطیل و به صورت غیرحضوری و آغاز فعالیت مدارس نوبت صبح شهرستان های کرمانشاه، هرسین، صحنه، پاوه، روانسر، جوانرود، اسلام آباد غرب و دالاهو را با تاخیر ۲ ساعته اعلام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha