دمای هوا در استان کرمانشاه به ۲۰ درجه زیر صفر رسید

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه با اشاره به سرما و یخبندان حاکم بر استان گفت: در شبانه روز گذشته دمای هوا در کنگاور به ۲۰ درجه زیر صفر رسید که سردترین نقطه استان بود.

«سعید قاسمی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در شبانه روز گذشته همچنین سنقر با ۱۹، هرسین، کوزران، صحنه و هلشی با هشت و اسلام آباد، سرارود، ماهیدشت و بیستون با هفت درجه زیر صفر شب سردی را سپری کردند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته از مجموع ۲۳ ایستگاه هواشناسی استان، به غیر از ایستگاه های خسروی، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب بقیه ایستگاه های دمای زیر صفر درجه داشتند.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه اختلاف دما بین سردترین و گرمترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۸ درجه سانتی گراد رسیده است یادآور شد: در همین مدت کنگاور با ۲۰ درجه زیر صفر سردترین و خسروی با ۱۸ درجه بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند.

قاسمی افزود: دمای هوای کرمانشاه نیز در شبانه روز گذشته بین ۶ درجه زیر صفر و چهار درجه بالای صفر در نوسان بود.

وی تاکید کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، تحت تاثیر جریان های شمالی و شرایط پایدار حاکم بر جو منطقه، تا پنجشنبه همچنان هوای سردی را در سطح استان شاهد خواهیم بود و مه صبحگاهی در نقاط محدودی از نواحی سردسیر استان دیگر پدیده مورد انتظار طی این مدت است.

وی افزود: در روز جمعه نیز عبور موجی از جو منطقه، علاوه بر افزایش دمای شبانه و رشد ابر، در پاره ای نقاط ممکن است بارش هایی نیز به همراه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مدیریت بحران استاندای کرمانشاه به دلیل سرمای شدید هوا تمام مقاطع تحصیلی مدارس ۱۰ شهرستان استان را در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل و به صورت غیرحضوری در بستر پیام رسان «شاد» اعلام کرد.

به دلیل برودت هوا، ساعت کاری ادارات و بانک های استان ( در ۱۰ شهرستان) در روز شنبه از ساعت ۹ صبح آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha