افزون بر چهار هزار دانش‌آموز خراسان‌شمالی در المپیاد علمی شرکت کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۵۲۲ دانش آموز استان در مرحله اول آزمون المپیادهای علمی کشور شرکت کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۳ نفر دختر و مابقی پسر هستند.

ابوالقاسم اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرحله اول المپیادهای علمی از یکم تا هفتم بهمن ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در ۲ نوبت صبح و عصر در خراسان شمالی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: داوطلبان شرکت کننده در المپیاد علمی در ۱۴ رشته رایانه، جغرافیا، علوم زمین، شیمی، تفکر و کارآفرینی، نجوم و اختر فیزیک، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، فیزیک، سواد رسانه ای، ریاضی، اقتصاد و مدیریت، ادبی، علوم و فناوری نانو و زیست شناسی رقابت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت: بیشترین داوطلب با ۶۳۲ نفر در رشته شیمی و زیست و کمترین با ۵۶ نفر در المپیاد علوم و فناوری نانو هستند.

اکبری تصریح کرد: این آزمون ها با هدف شکوفایی علمی استعدادها و شناسایی دانش آموزان جوان و مستعد است.

وی افزود: داوطلبانی که در برخی از المپیادها مدال طلا کسب کنند طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی امتیاز ورود به دانشگاه و معافیت از آزمون سراسری و برای مابقی عناوین المپیادها نیز تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در نظر گرفته شده است.

اکبری یادآور شد: دارندگان مدال طلای المپیادهای ریاضی، زیست شناسی، شیمی، جغرافیا، علوم زمین، نجوم و اختر فیزیک، کامپیوتر و فیزیک بعد از کلاس های دوره تابستان و آزمون های مختلف در قالب تیم های ملی به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha