۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85029088
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه انقلاب در ۲۰۰ مدرسه خراسان شمالی دایر است

بجنورد- ایرنا- یازدهمین نمایشگاه مدرسه انقلاب با مشارکت ۶ هزار دانش آموز دختر و پسر در ۲۰۰ مدرسه خراسان شمالی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دایر است.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان شمالی روز دوشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه انقلاب در دبیرستان نرجس بجنورد افزود: نمایشگاه مدرسه انقلاب با شعار « انقلابی می‌مانیم » با هدف آشنایی دانش آموزان با نظام اسلامی، اهداف انقلاب، مقایسه قبل و بعد از انقلاب، کارنامه سیاه پهلوی و دستاوردهای ۴۳ ساله انقلاب برپا شده است.

صادق شبانی اظهار کرد: نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در سه بخش دیروز ما، امروز ما و فردای ما دایر شده که محور اصلی این نمایشگاه‌ها جهاد تبیین است.

وی عنوان کرد: به طور میانگین و براساس ظرفیت مدارس هر نمایشگاه از ۶ تا ۱۴ غرفه تشکیل شده است.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان شمالی ادامه داد: بطور میانگین برای هر نمایشگاه ۳۰ دانش آموز مشارکت دارند و بیشترین نمایشگاه انقلاب در شهرستان بجنورد در ۷۰ مدرسه دایر است.

اکنون ۲۹۷ انجمن اسلامی در مناطق شهری استان فعالیت دارد که ۶ هزار و ۱۰۰ دانش آموز متوسطه اول و دوم در این انجمن عضو هستند.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha