محمدهادی ایمانیه روز یکشنبه در نشست شواری آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه هرهفته ساعاتی، به جلسات فرهنگی، اعتقادی، پرورشی و تربیتی اختصاص داده شده است، گفت: توقع داریم در اینگونه جلسات موارد مربوط به دانش آموزان، دانشگاه ها، سمن ها و... در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.
دکتر ایمانیه خواستار استفاده از ظرفیت های مختلف برای تکمیل و تجهیز مدارس نیمه تمام شد و اظهار داشت: می بایست برای معلم دینی و پرورشی و معاون پرورشی بسته احراز صلاحیت تدوین شود.
نماینده عالی دولت در فارس بر ضرورت تدوین بسته پرورشی برای دانش آموزان پایه اول تا دوازدهم تاکید کرد و افزود: دروس آموزشی مدارس ما باید در راستای تحقق جامعهی اسلامی تدوین شود.
استاندار فارس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فارس رتبه برتر مولد سازی کشور را به خود اختصاص داده است، خواستار ارائه گزارش عملکرد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان فارس شد.
تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آرمان های بلند نظام اسلامی باید معطوف به چشم اندازی باشد که در افق روشن ۱۴۰۴، ترسیم گر ایرانی توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویتی اسلامی انقلابی، الهام بخش جهان اسلام همراه با تعاملی سازنده و موثر در عرصه روابط بین المللی است.
تحقق ارزشها و آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی مستلزم تلاش همهجانبه در تمام ابعاد فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی است. احراز عرصه تعلیم و تربیت از مهمترین زیرساختهای تعالی پیشرفت همهجانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقاء سرمایه انسانی شایسته کشور در عرصههای مختلف است.
به این ترتیب تحقق آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی ایران مانند احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملتها و کسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان در گرو تربیت انسانهای عالم متقی و آزاده و اخلاقی است. تعلیم و تربیتی که تحقق بخش حیات طیبه، جامعه عدل جهانی و تمدن اسلامی ایرانی باشد در پرتو چنین سرمایه انسانی متعالی است که جامعه بشری آمادگی تحقق حکومت جهانی انسان کامل را یافته و در سایه چنین حکومتی ظرفیت و استعدادهای بشر به شکوفایی و کمال خواهد رسید.
نظر شما