گفتگوی سازنده حاکمیت سوریه را تضمین می کند/ "اوپک پلاس" در بازار تعادل ایجاد کرد

تهران- ایرنا- معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر لزوم انجام گفت وگوهای سازنده میان طرف های ذیربط در حل بحران سوریه از جمله بازیگران منطقه ای گفت که از این طریق می توان به راه حلی رسید که وحدت سرزمین سوریه و حاکمیت آن را تضمین کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «میخائیل بوگدانوف» امروز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الشرق با اشاره به ادامه مذاکرات آستانه درباره سوریه افزود که این روند بر پایه مذاکرات سوری - سوری است و کشورهای ضامن آن، سه کشور تاثیر گذار بر طرف های سوری یعنی روسیه، ترکیه و ایران هستند.

این مقام‌ روس اضافه کرد که در چارچوب کمیته قانون اساسی نیز تلاش هایی با مشارکت طرف های سوری و کمک برخی طرف های خارجی مانند ترکیه و روسیه و دیگر کشورها برای انجام گفت وگوهای سازنده درحال انجام است و اساس حل این بحران، گسترش روابط طبیعی میان کشورها بر پایه احترام متقابل و حفظ یکپارچگی و حاکمیت سوریه است.

وی همچنین با بیان اینکه مسکو از انجام مذاکرات با اوکراین استقبال می کند، گفت که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری این کشور از آن خودداری می کند. می توان گفت که دولت اوکراین نه تنها هیچ شرطی برای مذاکرات قرار نداده بلکه زلنسکی تصمیمی قانونی را مبنی بر ممنوعیت انجام مذاکرات با روسیه اتخاذ کرده است.

بوگدانوف که فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه در خاورمیانه و آفریقا نیز هست، بر نزدیکی روابط مسکو با کشورهای عربی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید و اضافه کرد که ارزیابی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه از روابط مسکو با کشورهای عربی به ویژه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس این است که این روابط، گسترده و بسیار موفق است.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: روابط مسکو با کشورهای عربی در نتیجه سفر اخیر رئیس جمهوری روسیه به ریاض و ابوظبی گسترش یافت و پوتین در این سفر مذاکرات عمیق و پرمضمون با «ملک سلمان» پادشاه عربستان، «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور و همچنین «محمد بن زاید» رئیس دولت امارات داشت.

وی گفت که سفر پوتین به این کشورها نقطه عطفی در روابط روسیه با کشورهای عربی خلیج فارس و جهان به شمار می رود و همچنان تماس هایی در زمینه های مختلف میان آنها وجود دارد.

بوگدانوف درخصوص بحران انرژی نیز گفت که تلاش دسته جمعی در نشست های ائتلاف «اوپک پلاس» ضامن تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار است و روسیه با مهم ترین طرف های این ائتلاف از جمله عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس و جهان عرب تماس دارد.

وی تاکید کرد که منافع ملی مشترکی میان ما وجود دارد، به گونه ای که باید از قوانین اقتصادی پیروی و تعادل میان عرضه وتفاضا در بازار را حفظ کنیم، فکر می کنم که در چارچوب فعالیت های «اوپک پلاس» این توازن و ‌تعادل محقق شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین سطح تفاهم سیاسی و اقتصادی میان روسیه و ‌کشورهای عربی خلیج فارس را خوب توصیف کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha