امام جمعه همدان: انقلاب اسلامی در عرصه پزشکی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: انقلاب اسلامی ایران در عرصه علوم پزشکی حرف های زیادی برای گفتن دارد و دستاوردها و پیشرفت های زیادی در این بخش داشته است.

آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» عصر یکشنبه در جمع پزشکان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در اوایل انقلاب شاهد حضور پزشک‌های هندی در کشور بودیم اما امروز بزرگترین جراح‌ها و متخصص‌ها محصول زحمات و تلاش‌های اساتید هستند.

امام‌ جمعه همدان با قدردانی از اقدامات انجام شده در ایام کرونا از سوی جامعه پزشکی ادامه داد: اقدامات جامعه پزشکی و درمانی در این دوران هیچگاه فراموش نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه مرز بندی ایجاد شده بین شیعه و سنی با عقلانیت و شریعت سازگار نیست افزود: در گذشته شیعه و سنی در کنار هم برای ارتقا جامعه اسلامی تلاش می‌کردندکه این رویه باید دنبال شود.

آیت الله شعبانی موثقی یکی از ویژگی‌های تمدن شیعه را نبود تفکیک بین شیعه و سنی دانست.

وی افزود: خیلی از علل گرفتار شدن انسان در این عالم و آسیب‌هایی که در زندگی بشر شاهد آن هستیم، برای این است که انسان و حقیقت وجود آن را به درستی نشناخته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه آیات و روایات بسیاری بر این اصل توجه دارند که انسان باید خودش را به درستی بشناسد، یادآور شد: اگر می‌خواهیم سلامت جامعه را توسعه دهیم، اول باید سلامت نفس خودمان را تضمین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان افزود: در کنار اینکه جسم انسان نیز باید سالم باشد و به نیازهای فطری آن پاسخ دهیم باید در مرحله بعدی باطن انسان نیز سالم باشد.

آیت الله شعبانی موثقی اضافه کرد: اسلام نسبت به مسائل علمی و علم آموزی توجه بسیاری دارد و اولین حرفی که خداوند به پیامبر اسلام(ص) گفت، علم و قرائت بود.

وی گفت: یکی از پایه‌های شکل گیری هر تمدنی، علم است و توجه به علم در اسلام در بیان پیامبر گرامی اسلام مشهود است.

وی افزود: اینکه در گذشته تمدن بزرگ اسلامی داشتیم، به این خاطر بوده که اسلام به علم آموزی، تحقیق و پژوهش و تعامل برای کسب علم در همه عرصه‌ها بسیار تشویق کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه حتی در فقه ما یکی از واجبات علم آموزی در عرصه پزشکی بوده است، یادآور شد: در فقه بر این اصل تأکید شده که در جامعه اسلامی واجب است عده‌ای وارد عرصه پزشکی و یا دیگر زمینه‌ها شوند و به مردم جامعه خدمت کنند.

وی گفت: دشمن نسبت به شعار ما می‌توانیم هجمه‌های بسیاری را وارد کرده تا خودباوری را از جامعه اسلامی بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha