۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85007097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی در  کشور فعالیت دارد

کرج - ایرنا - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: یک هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی در سراسر کشور فعالیت دارد که باید با استفاده از این ظرفیت ها برای گسترس فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی گام برداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس مهاجر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کانون استانی شهید محمد حسین فهمیده در کرج به خبرنگار ایرنا گفت: کانون های فرهنگی تربیتی کشور باید با ایده پردازی تقویت شود زیرا در طرح تحولی کانون ها به دنبال جریان سازی رویدادهای فرهنگی و هنری هستیم.
وی با اشاره به اینکه براساس در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، چشم اندازی برای کانون‌های فرهنگی تربیتی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: تنوع بخشی به فعالیت‌ها در کانون های فرهنگی تربیتی با تکیه بر نرم افزارها ضروری است .

مدیرکل فرهنگی،هنری، اردواه و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، اقدامات تحولی در کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور را در قالب ۶ محور سیاستگذاری، منابع انسانی، منابع مالی، فضا و محیط آرایی، طرح و برنامه، فناوری و هوشمندسازی ذکر کرد ویادآورشد: کانون‌های فرهنگی تربیتی باید محل تربیتی برای شکل گیری ایده‌ها در مدرسه باشند چرا که در این مراکز استعدادها و توانمندی های دانش آموزان پرورش و شکوفا می شود.
وی با بیان اینکه برای جریان سازی رویدادهای فرهنگی هنری باید مدل طراحی کنیم، عنوان کرد: کانون فرهنگی تربیتی شهید محمد حسین فهمیده در استان البرز به دلیل داشتن الگوی نمادین کعبه و اعمال حج می تواند به الگوی کشوری در رویداد فرهنگی هنری در بخش هویت اسلامی و وحدت اقوام در ایران اسلامی تبدیل شود.
مهاجر تصریح کرد: لازم است رویداد های فرهنگی هنری از طریق هنر در کانون های فرهنگی تربیتی، اردوگاه های دانش آموزی و سفر های تربیتی به گونه ای سازماندهی شود تا در ذهن دانش آموزان نقش ببندد.
مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به اهداف سفر یکروزه خود به استان البرز پرداخت وافزود: امروز در زمینه برنامه های عملیاتی پرسش مهر رییس جمهور، طرح تحولی کانون ها و اردوگاه ها و سفر های تربیتی برنامه ریزی می کنیم.
مهاجرتاکید کرد: برای جریان سازی رویداد های فرهنگی هنری در کانون های فرهنگی تربیتی باید از ظرفیت هنرستان ها از جمله مدارس سمپاد کشوراستفاده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha