رسانه‌ها با انعکاس پروژه‌های دهه فجر کارآمدی نظام را تبیین کند

سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه باید به برنامه‌های دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن ویژه‌تر از سال‌های قبل توجه شود، گفت: با اطلاع‌رسانی مناسب پروژه‌های دهه فجر، باید این موضوع را تبیین کنیم که خلاف تبلیغات دروغین دشمنان، نظام اسلامی کارآمد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رمضانی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی دهه فجر سال ۱۴۰۱ در سنندج اظهار کرد: دستگاه‌ها و ادارات از طریق رسانه‌ها، دستاوردها و خدمات انجام شده را برای مردم تبیین کنند.

وی یادآور شد: پروژه‌های مختلفی که به بهره‌برداری می رسد اثر جدی بر زندگی و معیشت مردم دارد و امسال هم طرح‌های قابل افتتاح مایه امیدواری است و باید اطلاع رسانی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اطلاع رسانی خدمات انجام شده را مصداق جهاد تبیین و جنبه عملی آن دانست و اضافه کرد: مردم باید بدانند در طول سال های گذشته، کشور را با وجود تحریم‌ها و جنگ اداره کردیم و این مهم نیازمند تبیین است.

رمضانی با بیان اینکه وجه دیگر دهه فجر راهپیمایی ۲۲ بهمن است، افزود: امسال همه باید گسترده‌تر از سال های گذشته در این راهپیمایی شرکت و حمایت خود را از نظام سیاسی مستقر اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن باید باشکوه تر برگزار شود چراکه دشمن روی کردستان تمرکز ویژه‌ای دارد و تلاش می‌کند استان به سال‌های وحشتناک دهه ۶۰ برگردد.

جدیت دستگاه‌ها برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و سازمانی، ضرورت انعکاس توجه ویژه دولت به کردستان و سفر معاون اول رئیس جمهور به استان در دهه فجر، از دیگر مطالبی بود که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به آن اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم ضمن اشاره به اینکه برای دهه فجر شعارهایی انتخاب شده و شایسته است در افتتاحیه‌ها از این شعارها استفاده شود، بر ضرورت پیوست رسانه‌ای مناسب برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد.

افتتاح و کلنگ زنی ۲۰۷ طرح گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز کردستان هم در این نشست گفت: به مناسبت دهه فجر، ۲۰۷ طرح گازرسانی با سرمایه‌گذاری ۱۴۱ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می شود.

احمد فعله گری اضافه کرد: از این تعداد طرح، ۶۸ روستای جدید و ۹۳ واحد تولیدی و صنعتی و ۲۶ کوخ به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز گفت: در دهه فجر ۱۲۵ پروژه با ۲۶۸ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغالزایی برای ۲۸۲ نفر افتتاح می شود.

پیمان اسکندری با بیان اینکه با افتتاح این طرح ها شغل ۸۷۱ نفر نیز تثبیت می‌شود، ادامه داد: از مهمترین طرح‌های قابل افتتاح، آبی شدن ۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاوشان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان هم گفت: در این حوزه، دهه فجر سه پروژه موزه مردم شناسی سقز، برجک پرنده نگری زریبار و اقامتگاه بوم گردی در روستای کولان مریوان، به بهره‌برداری می رسد.

افتتاح ۱۰ طرح صنعتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز با اشاره به اینکه در دهه فجر ۱۰ پروژه افتتاح می شود، ادامه داد: برای این طرح‌ها ۲ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال هزینه شده و برای ۱۹۱ نفر اشتغال ایجاد می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم گفت: به مناسبت دهه فجر، احداث و روکش ۲۱۵ کیلومتر راه به بهره برداری می رسد که ۱۰۳ کیلومتر آن احداث راه روستایی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان هم اظهار کرد: در دهه فجر، ۲ ساختمان امداد و نجات جاده‌ای در باقرآباد سنندج و روستای شیخ عطار در مسیر جاده سنندج- مریوان به بهره‌برداری می رسد و عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات جاده ای وینسار در قروه آغاز می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) کردستان هم تعداد پروژه‌های قابل افتتاح را سه مورد عنوان کرد و افزود: از تفاهم نامه ۴۰ هزار واحدی مسکن که هزار و ۲۰۰ واحد آن سهم کردستان است ۱۰۰ واحد آن آماده تحویل است.

رضا طوسی ادامه داد: از پروژه ۷۷ واحدی نیز ۳۷ واحد آن آماده تحویل در دهه فجر است و ساختمان اداری سقز نیز به بهره برداری می رسد.

مدیر روابط عمومی شرکت برق کردستان هم اظهار کرد: دهه فجر، برای اولین بار جشن حذف شبکه سیمی برق در بخش شهری و روستایی چهار شهرستان کامیاران، سنندج، دهگلان و سروآباد و بخش شهری مریوان و دیواندره برگزار می شود.

کوهسار رسولی تبار ادامه داد: ۱۸ پروژه با ۷۳ میلیارد تومان هزینه در دهه فجر افتتاح می شود که اغلب در بخش تامین برق و توسعه و اصلاح شبکه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha