۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85007340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: سهیمه آرد خلخال افزایش یافت

۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۵۱
کد خبر: 85007340
فرماندار: سهیمه آرد خلخال افزایش یافت

اردبیل- ایرنا- فرماندار خلخال از افزایش سهیمه آرد این شهرستان خبر داد و از بخشداران خواست نظارت بر نحوه توزیع آرد و نان را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا سید جواد یحیی‌زاده در جلسه امروز کارگروه ساماندهی آرد نان شهرستان افزود: با حذف یک هزار و ۵۵۳ کیسه آرد یارانه ای ۱۲ واحد نانوایی روغنی‌پز، سرانه آرد مصرفی ماهانه در این شهرستان به ۱۰ کیلو و ۶۲۰ گرم افزایش پیدا کرده است.

رئیس کارگروه ساماندهی آرد و نان شهرستان خلخال اظهار داشت: با وجود افزایش سرانه آرد، مشکل صف‌های خرید نان همچنان به قوت خود باقی است و باید نظارت برنحوه توزیع آرد و نان افزایش یابد.

وی اظهار کرد: با توزیع یک هزار و ۵۵۳ کیسه آرد در بین نانوایی‌های شهرستان هم اکنون سرانه آرد مصرفی به ۱۴ کیلو و ۵۵۳ گرم و همچنین سرانه آرد مصرفی اهالی بخش مرکزی به هشت کیلو و ۹۸۰ گرم، بخش خورش رستم به هفت کیلو و ۶۷۰ گرم و بخش شاهرود به  هفت کیلو ۵۶۰ گرم افزایش پیدا کرده است.

فرماندار خلخال گفت: با وجود توزیع آرد در بین روستاها، بسیاری از اهالی اقدام به خرید نان مصرفی روزانه خود از نانوایی‌های شهر خلخال می‌کنند که یکی از علل تشکیل صف‌های نان در شهرستان این وضعیت است.

وی با اشاره به اعلام برخی از نانوایی‌های روستاها مبنی بر اضافه بودن آرد سرانه نسبت به مصرف مردم در فصل زمستان و کاهش جمعیت مهاجر روستاها خواستار برنامه‌ریزی بخشداران برای ذخیره سازی آرد اضافی بر مصرف مردم جهت استفاده در ایام تابستان و اوج ورود گردشگران به این شهرستان شد.

رییس کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال از راه اندازی پنج واحد نانوایی جدید در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در راستای حمایت از زندانیان مجوز یکی از این ۵ واحد به این انجمن واگذار شده و قرار است این واحد در یکی از مناطق مورد نیاز اقدام به راه اندازی نانوایی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha