پیشرفت ۷۰ درصدی احداث باغ راه ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی/آزادسازی بیش از ۴ هزار متری در تهران

تهران - ایرنا - پیشرفت ۷۰ درصدی احداث باغ راه ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی، اکران فصل دوم «ایران ما»، افزایش کیفیت محصولات میادین میوه و تره بار، اتمام عملیات مرمت آسفالت بزرگراه آزادگان تا یک سال دیگر و همچنین تجلیل از بانوان مدافعان سلامت از مهمترین اخبار روز دوشنبه پایتخت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار منطقه ۲۱ تهران از پیشرفت ۷۰ درصدی احداث مسیر باغ راه جهت تسهیل دسترسی شهروندان ساکن در دو شهرک فرهنگیان و آزادی به ایستگاه متروی ورزشگاه آزادی خبر داد.

محمدرضا پوریافر با اعلام خبر فوق گفت: با عنایت به درخواست های مکرر شهروندان مبنی بر ایمن سازی، ساماندهی و مناسب سازی مسیر تردد مسافران ایستگاه متروی ورزشگاه آزادی به شهرک فرهنگیان _ آزادی که در مجاورت این ایستگاه قرار دارد عملیات احداث این باغ راه را که در حریم فضای سبز آزادراه شهید محمدحسین فهمیده قرار دارد از ابتدای سال جاری در سه فاز اجرایی آغاز شد.

شهردار منطقه ۲۱ افزود: فاز اول و دوم باغ راه به طول حدود ۳۵۰ متر طول تاکنون به پایان رسیده و اکنون فاز سوم این باغ راه به طول تقریبی ۲۵۰ متر در اواسط عملیات عمرانی قرار دارد که پیش بینی می شود در ایام دهه مبارک فجر قابل بهره برداری شود.

پیشرفت ۷۰ درصدی احداث باغ راه ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی/آزادسازی بیش از ۴ هزار متری در تهران

اکران فصل دوم «ایران ما» در پایتخت
سازمان زیباسازی شهر تهران با توجه به استقبال از اکران فرهنگی پویش «ایران ما»، فصل دوم این پویش را در پایتخت در دستور کار خود قرار داد که در این اکران به جاذبه هایی از آداب و رسوم اقوام ایرانی، پوشش های محلی و سنتی، طبیعت گردی، بوم شناسی و مردم شناسی اقصی نقاط کشور اختصاص یافته است.

در طرح های فرهنگی فصل اول پویش ایران ما تنها بخش هایی از آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری کشور به نمایش در آمده بود.

پیشرفت ۷۰ درصدی احداث باغ راه ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی/آزادسازی بیش از ۴ هزار متری در تهران

افزایش کیفیت محصولات در میادین میوه و تره‌بار

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: در راستای ارتقا کیفیت محصولات قابل عرضه در میادین میوه و تره‌بار پایتخت، تعداد ۷۰ بازار از دنباله بازارهای تره‌بار خارج شد.

ایوب فصاحت، با اشاره به موضوع تفاوت کیفیت محصولات در بازارها و میادین اظهار کرد: در بحث تفاوت کیفیت، مطالعات دقیقی در میادین میوه و تره بار پایتخت صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران یادآور شد: بر اساس این مطالعات، بخشی از این تفاوت کیفیت مربوط به بازارهای دنباله بازارهای پردرآمد ما در سطح شهر بود.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از این بازارها به تعداد ۷۰ بازار از دنباله خارج و به طور مستقیم به بهره برداران واگذار شد و همین به خودی خود ارتقاء کیفیت محصولات را به دنبال داشت.

فصاحت تصریح کرد: در بخشی از این بازارها که بنا به ضرورت همچنان به عنوان بازارهای دنباله فعالیت می‌کنند، نظارت دقیق بر غرفه ها انجام می شود که کیفیت محصولات با سایر بازارها برابر باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه تلاش ما بر این است که تا اوایل اسفند ماه، کیفیت محصولات در میادین به سطح قابل قبولی برسد، خاطرنشان کرد: مساله علمی و اجرایی در میادین این است که در هر میدانی که تقاضا بالا داشته باشد، طبعاً کیفیت محصولات نیز در آن میادین بالاتر خواهد بود.

وی گفت:‌ هر چند این موضوع از زمان ابتدای تأسیس میادین میوه و تره بار وجود داشته اما تلاش خود را انجام می دهیم که این کیفیت را در تمام میادین و بازارها یکسان کنیم.

۴۲۰۰ متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی منطقه ۱۹ آزاد شد
شهردار منطقه ۱۹ از آزاد سازی چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی ناحیه سه در راستای مبارزه با زمین خواری و صیانت از حقوق عامه که با سودجویی احداث شده بود خبر داد.

تورج فرهادی با اشاره به اهمیت حفظ و صیانت از اراضی شهر افزود: به منظور برخورد قانونی با سوداگران زمین که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می کنند، ۵۴ باب واحد تجاری و چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع اراضی در محدوده بزرگراه آیت الله سعیدی نرسیده به پاسگاه نعمت آباد رفع خلاف شد.

به گفته این مسئول این عملیات با حضور شهرداران نواحی، ۲۳۱ نفر شهربان ومعبربان، ۸۰ نفر از یگان حفاظت شهرداری تهران در محدوده گاراژ فخار انجام شد.

فرهادی با بیان اینکه بخش دیگری از این تخلفات به وجود فضاهای بی دفاع شهری و نفوذ ناپذیر در این محدوده باز می گردد تأکید کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده این منطقه به منظور حفظ حقوق شهروندان با جدیت پیگیری می‌شود و در همین راستا عوامل نظارتی در نواحی و حریم به طور مداوم در محدوده گشت‌زنی دارند و با تخلفات صورت گرفته و سودجویی های افراد مختلف مقابله می‌کنند.

اتمام عملیات مرمت آسفالت بزرگراه آزادگان به یک سال زمان نیاز دارد
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: عملیات مرمت روکش آسفالت بزرگراه آزادگان، به صورت مقطعی در حال اجرا است و به یکسال زمان نیاز دارد.

مسعود حق لطفی با اشاره به مرمت روکش آسفالت بزرگراه آزادگان، اظهار داشت: روسازی بزرگراه آزادگان دارای مشکلات زیرساختی است که عمدتاً به دلیل ترافیک سنگین و تردد خودروهای با بار غیرمجاز رخ داده است.

وی ادامه داد: بهسازی اصولی عوارض گسترده خرابی و رفع مشکلات زیرساختی در بخش‌هایی از بزرگراه آزادگان نیازمند آن است که روکش آسفالت تا چند لایه مورد تراش قرار گیرد تا امکان دسترسی و مرمت لایه‌های تحتانی معبر فراهم شود.

نصب ۲۷۴ برج نوری و پایه چراغ دکوارتیو در منطقه ۱۷
شهردار منطقه ۱۷ گفت: در مدیریت جدید شهری ۲۰۳ برج نوری و ۷۱ پایه چراغ دکوراتیو در سطح معابر و بوستان های منطقه نصب شده است.

رضا شنگی با اشاره به ارتقا روشنایی معابر منطقه و تامین امنیت شهروندان گفت: با توجه به اینکه یکی از عوامل مهم در بحث ارتقاء امنیت آرامش شهروندان، تقویت روشنایی معابر است، از ابتدای خدمت مدیریت جدید شهری در منطقه، تعداد ۲۰۳ برج نوری ۶ متری و ۴.۵ متری در بوستان های مسافر، هویزه، ابوذر، رز، زمزم، شهدای محله، فاز ۲ هویزه ، فرهنگ ، گلسرخ ، ارکیده ، آفتاب ، جوانان ، دانش ، رشیدی جهان، رفتگر، زائر، شاهدی، صبا و معابر اصلی منطقه نصب شده است.

وی افزود: در راستای زیباسازی مناظر شهری و ارتقاء‌روشنایی و رفع نقاط بی دفاع شهری، ۷۱ پایه چراغ دکوارتیو در معابر اصلی خیابان زمزم ، سجاد جنوبی ، بزرگراه شهید چراغی و میدان مدافعان حرم نصب شده است.

شنگی با اشاره به نقش روشنایی در تأمین ایمنی و امنیت فضاهای شهری تصریح کرد: برج‌های نوری نصب شده در معابر، مجهز به هزار و ۱۵۰ پروژکتور و سیستم روشناییLED کم مصرف هستند که با حدود ۱۳ هزار متر طول انواع کابل کشی نصب شده است. همچنین با حفر چاه ارت و نصب کلید اتوماتیک از جان شهروندان محافظت می شود و امکان برق گرفتگی به صفر می رسد.

شهردار منطقه ۱۷ افزود: از آنجا که روشنایی معابر نقش تعیین کننده ای در کاهش جرایم و افزایش آرامش مردم حین تردد در سطح شهر دارد، این اقدامات در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است؛ در گذشته این معابر دچار خاموشی یا کم نور بوده اند که با تدابیر انجام گرفته، سرقت اقلام برج‌های نوری کاهش یافته است، همچنین با نصب لامپ‌های کم مصرف LED مصرف برق نیز کاهش یافته است.

پیشرفت ۷۰ درصدی احداث باغ راه ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی/آزادسازی بیش از ۴ هزار متری در تهران

تجلیل از بانوان مدافع سلامت ۲۲منطقه شهر تهران
مراسم تجلیل از بانوان مدافع سلامت شهر تهران با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، شهردار منطقه۹، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران و بانوان مدافع سلامت مناطق ۲۲گانه در سالن همایش های برج آزادی برگزار شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مجموع فعالیت های بخش بهداشت و درمان کشور در دولت سیزدهم افزود: کار ما در حوزه بهداشت و درمان به ۲ بخش تقسیم می شود که در بخش اول که قابل توجه می باشد تعرفه گذاری خدمات پرستاری که به دلایلی ۱۵ سال عملیاتی نشده بود از آبان ماه اجرایی شد.

عباس عبادی عنوان کرد: بخش دوم مربوط به مبحث استخدام در حوزه سلامت می باشد که تفاهمات با سازمان استخدامی در حال نهایی شدن است که در صورت صدور مجوز آزمون استخدامی را با رعایت اولویت افرادی که در دوران کرونا فعال بوده اند را تا پایان سال برای بالغ بر ۴۰ هزار نفر اجرایی می کنیم.

در ادامه سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه۹ گفت: پاسداشت عزیزانی که در امر ایثار و فداکاری در حوزه سلامت در دوران کرونا حضور فعال در سنگر خدمت به شهروندان داشتند ما را بر آن داشت تا ویژه برنامه ای را در سطح مناطق ۲۲گانه شهری اجرا کنیم.

وی افزود: بانوان فداکار ما در عرصه خدمت در دوران گسترش کرونا جانفشانی های زیادی کرده و تعدادی از این عزیزان در راه خدمت به شهروندان به درجه رفیع شهادت نائل شدند که ما نیز بر خود می دانیم تا قدردان زحمات این عزیزان و اسوه های مجاهدت باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha