سرعت غیرمجاز بیشترین تخلف جاده‌ای در خراسان‌شمالی است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی سرعت غیرمجاز را بیشترین تخلف رانندگی ۹ ماهه سالجاری در جاده‌ها دانست و گفت:‌ ۱۵ درصد از رانندگان عبوری استان مرتکب این تخلف شده اند.

محمد مشتری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت؛ ۴۴۱ هزار تخلف سرعت غیرمجاز توسط ۲۵ دوربین نظارت تصویری در محورهای استان ثبت شد که بیشترین میزان ارتکاب این تخلف در محور گرمه- چمن بید گزارش شده است.

وی افزود: رعایت نکردن فاصله طولی هم در رده دوم تخلفات رانندگان عبوری از استان است به طوری که ۱۳ درصد از رانندگان مرتکب آن شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ادامه داد: تخلف رعایت نکردن فاصله طولی در رانندگان عبوری از محور چمن بید- جنگل گلستان در محدود چشمه خان و باالعکس بیش از سایر محورها ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هفت دهم درصد از رانندگان استان هم مرتکب تخلف سبقت غیرمجاز شدند که رانندگان عبوری از محور گراتی- صفی آباد بیش از سایر رانندگان مرتکب این تخلف شدند.

افزایش ۲۶ درصدی تردد در جاده ها

مشتری در بخش دیگر سخنان خود از افزایش ۲۶ درصدی تردد در جاده های استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۵۱ دستگاه تردد شمار نصب شده در جاده های استان تردد بیش از ۸۵ میلیون و ۲۴۹ هزار وسیله نقلیه را ثبت کردند.

وی افزود: همچنین در این مدت بیش از هشت میلیون وسیله نقلیه وارد استان و بیش از هشت میلیون وسیله نقلیه از استان خارج شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۰ درصد و ۳۳ درصد افزایش دارد.

براساس این گزارش ۵۱ دستگاه تردد شمار، ۲۵ دوربین نظارت تصویری و ۳۰ سامانه ثبت تخلف در محورهای خراسان شمالی فعال است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر حرم رضوی از این استان گذر می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha